Quote from Guest on 14 September 2007, 11:51Skulle behöva lite tips när det gäller min träning. Har precis köpt en tempocykel (tränar triathlon) men är ingen van cyklist. Min först racer inköptes i slutet av förra säsongen och jag märker att jag får extremt mycket mjälksyra i låren långt före jag b
Skulle behöva lite tips när det gäller min träning. Har precis köpt en tempocykel (tränar triathlon) men är ingen van cyklist. Min först racer inköptes i slutet av förra säsongen och jag märker att jag får extremt mycket mjälksyra i låren långt före jag b
Quote from Funbeat user on 14 September 2007, 12:01du cyklar med låren och springer med vaderna. faktiskt
i vaderna sitter den så kallade musklepumpen, vilket håller igång cirkulationen tillbaka upp i kroppen. och mjölksyra transporteras bort genom cirkulation.lance armstrong körde tempo med hög kadens
du cyklar med låren och springer med vaderna. faktiskt
i vaderna sitter den så kallade musklepumpen, vilket håller igång cirkulationen tillbaka upp i kroppen. och mjölksyra transporteras bort genom cirkulation.
lance armstrong körde tempo med hög kadens
Quote from Funbeat user on 14 September 2007, 12:03Lätt växel-många timmar på vintern gärna cykelX med dubbdäck.
Varvas med långa intervaller på korta pass.
Spinning för tävlingscyklister är som torrsim för triatleter!
Jessica: Frågan handlar om hur man tränar och inte enbart om hur man tävlar.
Tävli
Lätt växel-många timmar på vintern gärna cykelX med dubbdäck.
Varvas med långa intervaller på korta pass.
Spinning för tävlingscyklister är som torrsim för triatleter!
Jessica: Frågan handlar om hur man tränar och inte enbart om hur man tävlar.
Tävli
Quote from Emma Sjöberg on 14 September 2007, 12:20Spinning för cyklister är ett alternativ!! Man kan springa också, simma går det med.. ATT hålla igång är A och O..
Strunta i vad David Säger.. känn efter själv! Det ska vara kul att träna, det är då man får bästa effekten.. tycker jag det känns som iaf!
Spinning för cyklister är ett alternativ!! Man kan springa också, simma går det med.. ATT hålla igång är A och O..
Strunta i vad David Säger.. känn efter själv! Det ska vara kul att träna, det är då man får bästa effekten.. tycker jag det känns som iaf!
Quote from Funbeat user on 14 September 2007, 13:01Silva: Nils springer redan och vill utveckla sin cykelträning med inriktning på triathlon.
Simning är inte min grej. En gråsten funkar bättre i vattnet än mig.
Den blir blöt men drunknar inte!Cykelträning med inriktning på triathlon är distansträning
Silva: Nils springer redan och vill utveckla sin cykelträning med inriktning på triathlon.
Simning är inte min grej. En gråsten funkar bättre i vattnet än mig.
Den blir blöt men drunknar inte!
Cykelträning med inriktning på triathlon är distansträning
Quote from Emma Sjöberg on 14 September 2007, 13:30Jaaa David.. Men jag gillar inte att du Dissar andra alternativ på det sätt du gör.. Du är för kategorisk..
Punkt!
Jaaa David.. Men jag gillar inte att du Dissar andra alternativ på det sätt du gör.. Du är för kategorisk..
Punkt!
Quote from Funbeat user on 14 September 2007, 14:21Du blir bra på det du tränar och det var cykelträning för triathlon som efterfrågades.
Du blir bra på det du tränar och det var cykelträning för triathlon som efterfrågades.
Quote from Emma Sjöberg on 14 September 2007, 14:24Du har såååå rätt David.. det är bara jag som tycker att allt kanske inte hela tiden behöver vara så allvarligt o genomtänkt.. som att simma t ex.. för en cyklist, vad ger det?? Nadakasada.. men nog ger det alltid nåt för kroppen och knoppen!! Om inte ann
Du har såååå rätt David.. det är bara jag som tycker att allt kanske inte hela tiden behöver vara så allvarligt o genomtänkt.. som att simma t ex.. för en cyklist, vad ger det?? Nadakasada.. men nog ger det alltid nåt för kroppen och knoppen!! Om inte ann
Quote from Funbeat user on 14 September 2007, 15:16Hej Niklas.
Först detta problem som du uppfattar att du känner under cykligen och inte under löpningen. En trolig anledning är att du inte är tillräckligt vältränad på cykel och då uppstår detta och likaledes och som du skriver är du vältränad i löpning
Hej Niklas.
Först detta problem som du uppfattar att du känner under cykligen och inte under löpningen. En trolig anledning är att du inte är tillräckligt vältränad på cykel och då uppstår detta och likaledes och som du skriver är du vältränad i löpning
Quote from Funbeat user on 14 September 2007, 15:17Silva:
Jag tror att triatleter simmar och jag sitter gärna i bastun med trevligt sällskap.Sedan är ju väldigt mycket mental träning och avkoppling.
Till exempel att chatta med dig här på funbeat!🙂 🙁 😉 (H) (H:) 😀 (#) (V) (t+) (t-) (hv
Silva:
Jag tror att triatleter simmar och jag sitter gärna i bastun med trevligt sällskap.
Sedan är ju väldigt mycket mental träning och avkoppling.
Till exempel att chatta med dig här på funbeat!
🙂 🙁 😉 (H) (H:) 😀 (#) (V) (t+) (t-) (hv