Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTempoträning
You need to log in to create posts and topics.

Hej David.

Vad tror du om mitt lilla förslag på upplägg.

P.

> Du blir bra på det du tränar ...

Det är antagligen också därför David är bra på att dissa och vara kategorisk.

Helt riktigt att du blir bra på det du tränar.
Så tränar så tävlingslikt som möjligt om det är tävling du ska ägna dig åt.

P.E: Om det är baserat på block från vecka 1-2008 så är det för lite grundträning på hög kadens o långa pass.
Jag tycker att det är för mycket intervaller för tidigt utan jag föreslår fler och längre distanspass. Detta är grunden till trampteknik och cyke

Det blev en Quintana Roo Kilo, köpte den av en bekant. Var på gång att köpa cykeln som du rekommenderade men så dök den här upp till ett bra pris. Dessutom skönt att få hjälp med alla inställningar. Jag har så grymt dålig koll.

Passen ser mycket bra ut.

Ja, utväxling!

Trainer är oftast något som grannar vet man har. Gummimattor kan dämpa ljudet något.

@david: teknik är alltid teknik oavsett om du tränar eller tävlar.
att ha grunden är det viktigaste av allt.
inte kastar jag mig upp på polarns häst och sätter mig snett bara för att jag inte ska starta honom.

Jessica: Båda teknikerna kan man använda på tävling, fast i olika dicipliner.

På tempo kör man ofta med längre vevarmar och sänker då kadensen.
På linje o framför allt GP håller man högre kadens och kör med kortare vevarmar.
Då förändras också tekniken i

eller så kan han prova båda för att se om någon utav teknikerna påverkar mjölksyran åt ena eller andra hållet.
efter som han satsar på thriathlon.

föreslog att han skulle testa olika tekniker för att köra på den som kändes bäst.

Hej Niklas och David.

Niklas, som David redan svarat. Ja, det är antalet "tänder" på klinga och kassett.
Och det är att ses som ett riktvärde. Lika med hastigheten, ett riktvärde.

David. Jag antar att Niklas, på en tävling, inte kommer att sitta på cyke