Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTempoträning
You need to log in to create posts and topics.

Angående trainers: http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=5419

Tobbe. Du kanske skulle pröva lite högre kadens (än dina normala 70), hålla koll så pulsen och farten inte ligger för högt i början av cyklingen. Dom få tävlingar jag har kört har jag känt att det är väldigt lätt att hålla för högt tempo precis i början.

Outslitliga trainers heter "Ciclotraining politecnica 80" som Vänershof, Motala o PK-banken körde med och som Simonata Battista tog hit på det glada 80-talet.

Sliter inget mer än kedjor!

Ja, uppvärmning tror jag verkligen på! Har försökt bättra mig i år med ca 20 min cykel o lika mycket löpning. Problemet är ändå att man värmer upp benen upp till en timme innan man cyklar. Sen är det kanske 18 grader i vattnet...

Det här med att ta det

Hej.

David kör på en "Ciclotraining politecnica 80" och jag kör på en "Cateye Cyclo Simulator CS 1000" köpte min för 15 år sedan och den funkar utmärkt fortfarande. Finns fortfarande att köpa, kolla här. http://www.wiggle.co.uk/ProductDetail.aspx?cat=cy

Jag tror ändå rätt mycket på att ta det lugnt i en växling om det gör att du slipper syra (om vi snackar långa distanser). Det är ju tävling, men inte i att växla 😉 Tar det en halv minut extra och det gör att du får ner pulsen till cykelpuls, slipper syr

Hej Anders.

Och där håller jag med dig till 100%. Det är som när folk kör på som bara den ner till Jönköping, under VR, och sen tar slut. Vilket resulterar i att dom får en betydligt sämre tid än om dom skulle ha tagit det bara så lite lugnare på vägen n

P.E,

Som du skriver, alla är vi olika. Jag för min del har haft för vana att göra som du brukade och jag drar lätt på mig syra då. Nu trappar jag upp istället och det verkar funka bättre för min del. Är det ett kortare lopp så har man naturligtvis inte n

"ta det lugnt i växliningen" -> Nej!
All tid i växlingsområdet ska minimeras, är bortkastad tid.
Föjlande är dock vanligt för att få blodet från överkroppen till benen:
* Ta det lite lugnare sista 50 på simningen.
* Snabbt och metodiskt i växlingen.
* Ta

Hej Jonas.

Nu håller jag inte på med det längre. Men skulle jag "Ta det lite lugnare sista 50 på simningen", då skulle jag sjunka som en sten, då jag knappt har styrfart nog för att träffa målområdet. Och visst är det som du skriver. Klart som bara den a