Quote from Guest on 26 June 2011, 18:29jg fick tabletter mot nagelsvamp, fick höra innan att de var ganska "giftiga". Tog en i fredags och en igår och åkte på typ varenda biverkning som fanns. Led- och muskelvärk, feber och allmän trötthetskänsla, magont och huvudvärk. Gav mig trots detta ut o
jg fick tabletter mot nagelsvamp, fick höra innan att de var ganska "giftiga". Tog en i fredags och en igår och åkte på typ varenda biverkning som fanns. Led- och muskelvärk, feber och allmän trötthetskänsla, magont och huvudvärk. Gav mig trots detta ut o
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 18:39Blev avrådd av en läkare att ta tabletter mot nagelsvamp. Biverkningarna kan tydligen orsaka mycket allvarligare besvär än vad nagelsvampen ger. Bl.a. kunde immunförsvaret skadas.
Blev avrådd av en läkare att ta tabletter mot nagelsvamp. Biverkningarna kan tydligen orsaka mycket allvarligare besvär än vad nagelsvampen ger. Bl.a. kunde immunförsvaret skadas.
Quote from Linnea Persson on 27 June 2011, 06:07Oj, immunförsvaret var det ingen som pratade om men hon sa att "de är väldigt giftiga"... Jag mår mycket bättre idag iallafall så ingen större skada verkar vara skedd. Jag kommer dock inte äta några fler tabletter! Jag får fila och lacka, fila och lacka,
Oj, immunförsvaret var det ingen som pratade om men hon sa att "de är väldigt giftiga"... Jag mår mycket bättre idag iallafall så ingen större skada verkar vara skedd. Jag kommer dock inte äta några fler tabletter! Jag får fila och lacka, fila och lacka,
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 12:36Tabletter mot nagelsvamp kan dessutom vara lite taskiga mot levern, så nej, tabletter brukar ordineras som absolut allra sista alternativ... Har du prövat andra metoder för att bota nagelsvampen eller skrev din läkare ut tabletter direkt?
Tabletter mot nagelsvamp kan dessutom vara lite taskiga mot levern, så nej, tabletter brukar ordineras som absolut allra sista alternativ... Har du prövat andra metoder för att bota nagelsvampen eller skrev din läkare ut tabletter direkt?
Quote from Linnea Persson on 27 June 2011, 13:05Jodå, jag har filat och lackat sen oktober förra året men jag tycker att det känns som att det sprider sig igen när det äntligen börjat växa ut frisk nagel, det var därför hon skrev ut tabletter. Men nu tänker jag acceptera att det får ta en evighet till,
Jodå, jag har filat och lackat sen oktober förra året men jag tycker att det känns som att det sprider sig igen när det äntligen börjat växa ut frisk nagel, det var därför hon skrev ut tabletter. Men nu tänker jag acceptera att det får ta en evighet till,
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2011, 14:18Min äldste son drabbade av nagelsvamp för drygt ett år sen. Både stortå och lilltå var drabbade. Rejält! Läkaren jag gick till avrådde bstämt från tabletter (även om sonen hade åldern inne) och sa att filning och lackning tar en evig tid. Så, han kom med
Min äldste son drabbade av nagelsvamp för drygt ett år sen. Både stortå och lilltå var drabbade. Rejält! Läkaren jag gick till avrådde bstämt från tabletter (även om sonen hade åldern inne) och sa att filning och lackning tar en evig tid. Så, han kom med
Quote from Linnea Persson on 27 June 2011, 15:37Det är det ingen som har nämnt, en nagel har dock trillat av av sig självt och den nya som växer fram ser fin ut. Problemet är att det är så många naglar, det är i princip bara två som är helt friska plus den som trillat av på egen hand då. Jag hade lite
Det är det ingen som har nämnt, en nagel har dock trillat av av sig självt och den nya som växer fram ser fin ut. Problemet är att det är så många naglar, det är i princip bara två som är helt friska plus den som trillat av på egen hand då. Jag hade lite
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2011, 15:44Oj, är det så många?? (#)
Ta ett snack med Din läkare om hur Du ska göra. Du kan ju dra dem i omgångar? Sonen tog stortånageln ena veckan, och lilltånageln veckan därpå. Risken med att lämna kvar sjuka naglar är nog, tyvärr, att det sprider sig vidare oc
Oj, är det så många?? (#)
Ta ett snack med Din läkare om hur Du ska göra. Du kan ju dra dem i omgångar? Sonen tog stortånageln ena veckan, och lilltånageln veckan därpå. Risken med att lämna kvar sjuka naglar är nog, tyvärr, att det sprider sig vidare oc
Quote from Linnea Persson on 27 June 2011, 16:13Japp, tyvärr, dock har ju filning och lackning gett lite resultat, på de flesta är det bara på yttersta halvan/tredjedelen och på en är det bara lite i ena kanten. Det är bara två som fortfarande är riktigt dåliga.
Japp, tyvärr, dock har ju filning och lackning gett lite resultat, på de flesta är det bara på yttersta halvan/tredjedelen och på en är det bara lite i ena kanten. Det är bara två som fortfarande är riktigt dåliga.
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2011, 16:24OK, men nu vet Du iaf att det finns alternativ till "behandling" som ger effekt direkt. 🙂
Jag har för mig att vi fick smörja med Lamisil under nån vecka, när såret hade läkt, för att alla svampsporer skulle dö.
OK, men nu vet Du iaf att det finns alternativ till "behandling" som ger effekt direkt. 🙂
Jag har för mig att vi fick smörja med Lamisil under nån vecka, när såret hade läkt, för att alla svampsporer skulle dö.