Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTesta kroppen. (Kost och fysik)
You need to log in to create posts and topics.

Bli blodgivare då får du veta ditt Hb-värde varje gång du lämnar blod. Blodtrycket kollas också. Dessutom gör du en medmänsklig insats 🙂

mitt hb variera mellan 122- 145 hela tiden

Ja blodgivare är jag redan, jag ska fråga lite extra efter Hb-värdet nästa gång. Tack för tipset!

Fredrik: Ja det är klart att det varierar. Men om jag testar under ganska likadana förhållanden så ser jag ju om jag har kraftiga brister på något eller väl

Fredrik, jag vet en som hade svåra problem med huden. Hon gjorde en blodanalys (inom den vanliga sjukvården) som visade att hon hade vissa svåra brister. Lite ändrad kost gjorde att hon efter nån månad var helt besvärsfri och har varit det sen dess, vad j

Christoffer, jag hade tänkt att bli blodgivare, men jag får inte ,mina kärl är så djupa och långt in så det har jättesvårt at ta blodprover på mig

Kontakta en nutritionist, de har koll på vad näringsämnen gör i kroppen och hur man kan motverka brister och annat.

Jag ska kolla om jag har brist något för jag är extrem trött och glömsk

Friskvårdsdoktorn känns "sådär" ärligt talat. Enda kontaktinformationen är en mailadress. Ingen adress eller telefon. Någon som har varit där?

Edit: hittade ett telefonnummer på en undersida. Dock inte under rubriken KONTAKT märkligt nog.

Jonas, vaddå friskvårdsdoktor kan man ställa frågor där eller vad är de tänkt ?

jag tyckte också Friskvådsdoktorerna verkade luddiga, så jag mailade dem i somras och frågade vilka de var och vad de har för utbildningar.
Här är vad jag fick till svar (det tog några veckor innan svaret dök upp, kanske fick de fundera på vilka de var?):