Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 19:36Bli blodgivare då får du veta ditt Hb-värde varje gång du lämnar blod. Blodtrycket kollas också. Dessutom gör du en medmänsklig insats 🙂
Bli blodgivare då får du veta ditt Hb-värde varje gång du lämnar blod. Blodtrycket kollas också. Dessutom gör du en medmänsklig insats 🙂
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 21:42mitt hb variera mellan 122- 145 hela tiden
mitt hb variera mellan 122- 145 hela tiden
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 16:00Ja blodgivare är jag redan, jag ska fråga lite extra efter Hb-värdet nästa gång. Tack för tipset!
Fredrik: Ja det är klart att det varierar. Men om jag testar under ganska likadana förhållanden så ser jag ju om jag har kraftiga brister på något eller väl
Ja blodgivare är jag redan, jag ska fråga lite extra efter Hb-värdet nästa gång. Tack för tipset!
Fredrik: Ja det är klart att det varierar. Men om jag testar under ganska likadana förhållanden så ser jag ju om jag har kraftiga brister på något eller väl
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 16:18Fredrik, jag vet en som hade svåra problem med huden. Hon gjorde en blodanalys (inom den vanliga sjukvården) som visade att hon hade vissa svåra brister. Lite ändrad kost gjorde att hon efter nån månad var helt besvärsfri och har varit det sen dess, vad j
Fredrik, jag vet en som hade svåra problem med huden. Hon gjorde en blodanalys (inom den vanliga sjukvården) som visade att hon hade vissa svåra brister. Lite ändrad kost gjorde att hon efter nån månad var helt besvärsfri och har varit det sen dess, vad j
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 11:24Christoffer, jag hade tänkt att bli blodgivare, men jag får inte ,mina kärl är så djupa och långt in så det har jättesvårt at ta blodprover på mig
Christoffer, jag hade tänkt att bli blodgivare, men jag får inte ,mina kärl är så djupa och långt in så det har jättesvårt at ta blodprover på mig
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 13:01Kontakta en nutritionist, de har koll på vad näringsämnen gör i kroppen och hur man kan motverka brister och annat.
Kontakta en nutritionist, de har koll på vad näringsämnen gör i kroppen och hur man kan motverka brister och annat.
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 18:08Jag ska kolla om jag har brist något för jag är extrem trött och glömsk
Jag ska kolla om jag har brist något för jag är extrem trött och glömsk
Quote from Funbeat user on 16 October 2008, 18:34Friskvårdsdoktorn känns "sådär" ärligt talat. Enda kontaktinformationen är en mailadress. Ingen adress eller telefon. Någon som har varit där?
Edit: hittade ett telefonnummer på en undersida. Dock inte under rubriken KONTAKT märkligt nog.
Friskvårdsdoktorn känns "sådär" ärligt talat. Enda kontaktinformationen är en mailadress. Ingen adress eller telefon. Någon som har varit där?
Edit: hittade ett telefonnummer på en undersida. Dock inte under rubriken KONTAKT märkligt nog.
Quote from Funbeat user on 16 October 2008, 18:49Jonas, vaddå friskvårdsdoktor kan man ställa frågor där eller vad är de tänkt ?
Jonas, vaddå friskvårdsdoktor kan man ställa frågor där eller vad är de tänkt ?
Quote from Funbeat user on 16 October 2008, 19:44jag tyckte också Friskvådsdoktorerna verkade luddiga, så jag mailade dem i somras och frågade vilka de var och vad de har för utbildningar.
Här är vad jag fick till svar (det tog några veckor innan svaret dök upp, kanske fick de fundera på vilka de var?):
jag tyckte också Friskvådsdoktorerna verkade luddiga, så jag mailade dem i somras och frågade vilka de var och vad de har för utbildningar.
Här är vad jag fick till svar (det tog några veckor innan svaret dök upp, kanske fick de fundera på vilka de var?):