Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTeva Zilch?
You need to log in to create posts and topics.

Det jag reagerade på var främst meningen "Sulan är nämligen så pass hård och tunn att det behövs ett mjukt och skonsamt underlag att löpa på".

Några såna påståenden kan jag inte minnas att jag läst om t ex VFF, som väl ändå måste vara minst lika tunna o

Det är nån som inte vet vad dom håller på med som skrivit det där testet.

Bra påpekande. (t+)

Det är ej nödvändigt för alla - men för en överlägsen majoritet.

Om man inte tänker springa med ett steg som dämpar tillräckligt i sig självt gör man nog bäst i att hålla sig till mjuka underlag. Frågan är väl vad poängen är med tunna skor i så fall, man kan ju lika gärna ha vanliga skumkuddar så slipper man fega med m

Bra, då var det inte bara jag som tyckte det lät konstigt, för det är väl rätt många som kan springa på t ex asfalt utan att göra sig illa i nästan odämpade skor. 🙂

Det finns en poäng med att ha låg klack, som man för det allra mesta inte får med skumkuddarna som sitter just på hälen.

Annica.
Verkligheten säger klart att det är väldigt få som klarar av att springa på asfalt i minimalistiska skor.

De flesta får problem och förbättringen sker minimalistiskt långsamt.

Däremot är det desto fler som njuter av att att vara barfota eller m

K-G: De som har vett nog att verkligen lyssna på sina kroppar får inga problem. De allra flesta skulle inte ha några problem att springa långt på asfalt utan dämpning om de inte hade vant sig vid dämpade skor från början.

Personligen springer jag kanske

Med små steg kommer man långt 🙂

Jag går barfota så ofta jag kan, styrketränar fötterna och allt det där, men jag väljer fortfarande tjockskor på långa eller riktigt påfrestande pass än så länge 🙂

Olle.
Håller med dig, men det finns "experter" som rekommenderar och säger nästan rakt ut att vi skall springa efter vetenskapliga bevis och ej som VÅRA KROPPAR vill.

När jag var liten var det mjukt runt ikring mig, så jag sprang barfota eller i Tretorn