Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 12:08Ha, ha.
Den tävlingen fanns inte när jag var ung.Vi hävde öl ( lättast fesljummen lättöl ) från bord tillbaks till bord.
Det small bra när man skulle tillbaks till bordet med flaskan.4.5 sekunder var pers.
Ha, ha.
Den tävlingen fanns inte när jag var ung.
Vi hävde öl ( lättast fesljummen lättöl ) från bord tillbaks till bord.
Det small bra när man skulle tillbaks till bordet med flaskan.
4.5 sekunder var pers.
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 12:52Den tävlingen fanns förmodligen för flera tusen år sedan.
Så gammal är du väl ändå inte?
Den tävlingen fanns förmodligen för flera tusen år sedan.
Så gammal är du väl ändå inte?
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 14:18Bra nära. 😉
En fråga jag haft tidigare men ej fått svar på:
När kom man på att barfota/minimalistiskt + asfalt var bra?
Varför?Jag har varit barfota i 73 år och detta med asfalt som bra underlag har jag ej hört talas om förrän för ca. 2 år sedan. Där
Bra nära. 😉
En fråga jag haft tidigare men ej fått svar på:
När kom man på att barfota/minimalistiskt + asfalt var bra?
Varför?
Jag har varit barfota i 73 år och detta med asfalt som bra underlag har jag ej hört talas om förrän för ca. 2 år sedan. Där
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 14:53Det låter ju logiskt. Gör rätt, annars gör det ont. Kroppen är fena på att lära sig fort i det läget.
Det låter ju logiskt. Gör rätt, annars gör det ont. Kroppen är fena på att lära sig fort i det läget.
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 15:57OT:
Jag tror folk i gemen är rädda för att det ska göra ont i hälarna eller fötter/ben/knän att springa på asfalt utan dämpade skor. Det gör det alltså inte.Att fötterna har väldig många känselceller, det känner de flesta till. Men att en stor del av de
OT:
Jag tror folk i gemen är rädda för att det ska göra ont i hälarna eller fötter/ben/knän att springa på asfalt utan dämpade skor. Det gör det alltså inte.
Att fötterna har väldig många känselceller, det känner de flesta till. Men att en stor del av de
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 16:02Skrämmande många är inte så bra på att känna av kroppens position med hjälp av andra sinnen än synen.
Prova själv: Ställ dig på ett ben, stäng ögonen och kolla hur länge du kan stå kvar.
På hälsomässan kunde man testa bl a balans på det viset hos lands
Skrämmande många är inte så bra på att känna av kroppens position med hjälp av andra sinnen än synen.
Prova själv: Ställ dig på ett ben, stäng ögonen och kolla hur länge du kan stå kvar.
På hälsomässan kunde man testa bl a balans på det viset hos lands
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 16:16Stå på ett ben och blunda tror jag är bra träning för att springa avspänt.
Stå på ett ben och blunda tror jag är bra träning för att springa avspänt.
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 16:43OK.
Vi är väldigt olika tydligen.
Jag är avundsjuk på er som kan kuta barfota på asfalt och dessutom tycka att det är skönt.Jag lär ha ett väldigt bra löpsteg, jag springer ovanligt tyst, jag är säkerligen den som varit barfota springandes mest.
Men
OK.
Vi är väldigt olika tydligen.
Jag är avundsjuk på er som kan kuta barfota på asfalt och dessutom tycka att det är skönt.
Jag lär ha ett väldigt bra löpsteg, jag springer ovanligt tyst, jag är säkerligen den som varit barfota springandes mest.
Men