Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu var det stopp på min Namne. Tråkigt för alla 🙁 men det måste vara väl övervägda skäl till att stoppa det.

I Mercantour-loppet förra sommaren slog vädret om snabbt. Flera löpare dog (tre, om jag minns rätt). Vi får väl hoppas att tävlingsledningen i UTMB vet vad de gör.

ojoj, vad tråkigt, men bra att tävlingsledningen tar det säkerhetsansvar som är nödvändigt och inte äventyrar löparnas hälsa.

Aventyrar loparnas halsa??????

Enl. livesidan verkar de ha startat om loppet alldeles nyss...

Loppet avbröts igår kväll på grund av extremt låga temperaturer och tät dimma och regn vid Col de la Seigne på dryga 2500 m.ö.h. Lera hade rasat utmed sluttningarna och det fanns risk för stenras. Vi hade hunnit starta och fick det tråkiga beskedet efter

Förståligt att de stoppade loppet om det var såna förutsättningar men väldigt underligt att starta om loppet och då bara låta ett långt mindre antal att starta. Jag hoppas de kompenserar folk som inte fick möjligheten att springa resten av loppet.

Verkar ju vara mera ett lotteri än löpartävling.
Har man avbrutit så måste det väll gälla. Hålla på att hatta fram och tillbaka verkar vara ett tecken på svag ledning. 🙁

@ Camilla R, tråkigt att du inte kom med. Låter märkligt att släppa i väg förra löpare. Jag kan inte komma på någon anledning. Alla ni har ju laddar och tränat i massor och sen får inte alla möjligheten att försöka. Det är ju en sak om man väljer att inte

Jag hittade en informationsbroschyr om UTMB på North Face-affären i Stockholm. Det var så dålig engelska så man knappt förstod vad som menades, så förmodligen var det inte så lätt med kommunikationen inatt.