Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 11:53Sen finns det näthandlare som till exempel Canyon som erbjuder storleksbyte kostnadsfritt om du inte skulle vara nöjd med deras rekommendation. Men om det är din första racer och du inte vet hur det ska kännas har du ingen större glädje av det.
Ska man k
Sen finns det näthandlare som till exempel Canyon som erbjuder storleksbyte kostnadsfritt om du inte skulle vara nöjd med deras rekommendation. Men om det är din första racer och du inte vet hur det ska kännas har du ingen större glädje av det.
Ska man k
Quote from Rasmus Olsson on 28 March 2014, 13:19Glömde påpeka en sak, alla nya cyklar behöver efter en eller två månader efterjusteras lite. bereonde på hur många mil. Skruvar vibrerar loss, ekrarna sätter sig och hjulet behöver riktas lite, vajrar töjer sig och växlarna behöver justeras. De flesta cyk
Glömde påpeka en sak, alla nya cyklar behöver efter en eller två månader efterjusteras lite. bereonde på hur många mil. Skruvar vibrerar loss, ekrarna sätter sig och hjulet behöver riktas lite, vajrar töjer sig och växlarna behöver justeras. De flesta cyk
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 15:47Tackar för tänkvärda svar. Har ju en cx och har mekat en del med den. Min butik är väldigt snäll och hjälper mig gärna med min cyklotekcykel. Har dock ingen erfarenhet av räser så det är mycket riktigt en god anledning att köpa i Sverige.
Det är ju bara
Tackar för tänkvärda svar. Har ju en cx och har mekat en del med den. Min butik är väldigt snäll och hjälper mig gärna med min cyklotekcykel. Har dock ingen erfarenhet av räser så det är mycket riktigt en god anledning att köpa i Sverige.
Det är ju bara
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 21:07Det kan också vara lönsamt att göra en Framefit( http://www.veloposition.se/bike-fit/frame-fit/ ) innan du köper en ny cykel. Då kommer du få alla mått du behöver för att beställa e cykel på nätet som passar dig perfekt.
Beställer du från de stora näth
Det kan också vara lönsamt att göra en Framefit( http://www.veloposition.se/bike-fit/frame-fit/ ) innan du köper en ny cykel. Då kommer du få alla mått du behöver för att beställa e cykel på nätet som passar dig perfekt.
Beställer du från de stora näth
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 21:34Jag har bara utnyttjat Canyons garanti men då var det en specifik komponent som strulade. De ordnade med frakt och service på ett exemplariskt sätt men jag fick skruva av och packa delen. Då det rörde sig om en höj- och sänkbar sadelstolpe där hydraulslan
Jag har bara utnyttjat Canyons garanti men då var det en specifik komponent som strulade. De ordnade med frakt och service på ett exemplariskt sätt men jag fick skruva av och packa delen. Då det rörde sig om en höj- och sänkbar sadelstolpe där hydraulslan
Quote from Berit Bengtson on 29 March 2014, 16:26Bruse Persson skrev:
> vajrar töjer sig
Är du helt säker på det?
För enl definitionen av "töja" så betyder det "dra ut (något) så att det blir längre".
Blir verkligen vajrarna längre?
Alltså att kraften i vajrarna är så pass hög att den är över sträckgrä
Bruse Persson skrev:
> vajrar töjer sig
Är du helt säker på det?
För enl definitionen av "töja" så betyder det "dra ut (något) så att det blir längre".
Blir verkligen vajrarna längre?
Alltså att kraften i vajrarna är så pass hög att den är över sträckgrä
Quote from Funbeat user on 29 March 2014, 18:39Vajrar töjer sig när de är nya, liksom kedjor. Det är för att delarna, kedjelänkarna eller vajerkardelerna, sliter in sig med varandra. Det har inget med själva materialets sträckning att göra.
Vajrar töjer sig när de är nya, liksom kedjor. Det är för att delarna, kedjelänkarna eller vajerkardelerna, sliter in sig med varandra. Det har inget med själva materialets sträckning att göra.
Quote from Funbeat user on 29 March 2014, 19:26Håkan: Att lära sig meka med grundläggande saker ser jag också som självklart innan man ger sig ut.
På dagens tur i skogen fick vi en punktering i gruppen, killen hade ingen egen slang med sig men det är alltid någon som är snäll så det löste sig. Pump v
Håkan: Att lära sig meka med grundläggande saker ser jag också som självklart innan man ger sig ut.
På dagens tur i skogen fick vi en punktering i gruppen, killen hade ingen egen slang med sig men det är alltid någon som är snäll så det löste sig. Pump v
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 08:40Första gången jag skulle justera växlarna tog det 45 minuter (leta fram instruktioner, verktyg, försöka och blev ändå inte helt bra, göra om allt från början en gång till).
Tycker man det är kul och har gott om tid så visst, men annars kanske det är bät
Första gången jag skulle justera växlarna tog det 45 minuter (leta fram instruktioner, verktyg, försöka och blev ändå inte helt bra, göra om allt från början en gång till).
Tycker man det är kul och har gott om tid så visst, men annars kanske det är bät
Quote from Lars Mörrby on 31 March 2014, 08:45Bytte tempopinnar i helgen. Eftersom jag inte visste hur växelreglaget satt fast (trodde det satt med en expanderskruv som man kom åt framifrån) så tog jag isär mekanismen. Har fått ihop den, men troligen lite fel, för nu kommer jag inte åt alla växlarna.
Bytte tempopinnar i helgen. Eftersom jag inte visste hur växelreglaget satt fast (trodde det satt med en expanderskruv som man kom åt framifrån) så tog jag isär mekanismen. Har fått ihop den, men troligen lite fel, för nu kommer jag inte åt alla växlarna.