Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Peter, i terräng är alla skor "minimalistiska". 😉

Obanat FTW!

Oh yeah? Inte såna här likkistor
BILD:http://www.utsidan.se/obj/adpic/3/3f5c5961f4b2db290d50676d45223e60.jpg

@Lisa B

Om du ger mig din mail (skicka pm) kan jag maila över en pdf fil med övningar jag fick i samband med att jag hade krossat min fotled och slitit av tre ledband i foten. Fick spendera 6 månader efter jag slapp gipset för att få till foten igen 🙂

Peter, detta är väl inte vandringsgruppen?

Börja försöka springa minimalistiskt. De första månaderna efter att jag började så dök det upp en sjuh3lsikes massa småmuskler runt och nedanför vadmuskeln som jag aldrig sett tidigare (eller känt åtminstone).

Andra positiva bieffekter är den 1.5 veckor

Säger som magnus, Obanad terräng, eller iallafall eländig "stig" och liknande skogsterräng!

Nu blir jag nyfiken - vad menar du med att springa minimalistiskt? Jag har själv problem med svaga fotleder efter många stukningar. Att springa i terräng är inte att tänka på för min del. Jag jobbar mycket med tåhävningar och balansövningar, men skulle vi

Minimalistiska skor är "barfota med skydd för huden". Typ, Vibram FiveFingers eller aquasocks. 3-4 millimeter flexibel sula, lite tunt ovanläder och inte mycket mer.
Terräng behöver inte betyda obanad skog eller steniga backar, det räcker med en skogsstig

Först definerar ni om barfota til att betyda "med dyra varumärkesskydda skor utan tjock sula", och nu definierar ni om terräng till att betyda "ondulerande"? 🙂

Inte en siffra rätt.
Barfota är utan nåt på fötterna
Minimalistiskt är inte nödvändigtvis "med dyra varumärkesskydda skor utan tjock sula". Aquasocks kostar i sammanhanget löjliga 150:- och är väl så bra som ett par VFF som jag förstår du syftar på. Jag h