Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips inför blodomloppet önskas
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade inte ens sprungit 3,5 km i sträck när jag sprang Blodomloppet. Jag stängde ute allt och alla runt omkring mig och siktade BARA på att hitta en behaglig (läs LÅG, även med mina mått mätt!) fart som jag kunde springa lätt och andas okej i, sen höll

Jag håller med många av föregående talare. Det händer något magiskt på tävling. Man överträffar sig själv.

Jag tror det kommer att gå kanonbra. Lycka till!

Håller med om alternativ två, med argumentet att du orkar längre och mer än du tror när du springer lopp! Gå ut med inställningen (och farten) att du ska springa allt! Och när du känner att du inte orkar så tänk; "Bara fram till stolpen / kurvan / gathörn

De flesta får en rätt rejäl adrenalinkick av att springa tävling och med hjälp av den orkar du säkert springa alla de fem kilometrarna utan att stanna. Vätskekontroll på ett femkilometerslopp känns rätt så onödigt. Det är nog större risk att tappa "sitt t

Tack alla för tips. Jag tror att vår bana är ganska platt, jösses jag bor ju i platta Närke 😀
Nej vätskebrist på 5 km är nog svårt att få, får se om jag stannar och dricker nåt eller om jag tar lite och häller över huvudet 😀 Ska visst vara bra väder ial

Jag gick sträckningen idag för blodomloppet 5 km i Örebro.
Börjar med lång backe över motorvägen och sen liten backe inne i oxhagen, Sen är resten ganska flackt. När man kommit till vätskekontrollen så vänder det hemåt - dvs dags att ge järnet;)

Ta det lungt i starten, lätt att det går för fort.

Ja just det,,backen över motorvägen hade jag glömt,,,tänkte bara på resten av banan 😀 Backe inne i oxhagen? Hmm var då nånstans?

Bullen, upp mot livsmedelsaffären är den en bro till, dock mindre.

Jag sprang Blodomloppet i Örebro förra året och jag kan intyga att det är flackt. Brantaste backen är bron över E20. Jobbigaste partiet var när jag trodde jag var i mål men var tvungen att springa runt hela den dumma fotbollsplanen 🙁 Det var första gång