Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips på bra hjul.
You need to log in to create posts and topics.

Råka köpa ZIPP 404.... jag hoppas de är bra.....

Roger
http://www.sldk.se
Stockholm Långdistansklubb
*Triathlon förbundet
*Skidförbundet

Hej David

Ja du det är vi rätt många om. Att ha en sådär 8-10 kilos dödvikt på piloten är inte till sin fördel.

Och Henrik Jag tror som du att nästa cykel blir en med Campa och så sitter vi still i båten.

Vänligen

p.

Hej Roger.

Finns det dåliga Zipphjul? Ja kanske, eller? Nej tror inte det.

Vänligen

P.

Roger:
Jag tror nog Zipp 404 blir alldels kanon (H:) Hade jag haft råd hade jag också beställt ett par... Men jag är för tung för dom än.
Vad fick du ge för dom om man får fråga?

För billigt att man inte kunde motstå....Kommer aldrig kunna köpa ett par sånna hjul för dom pengarna igen...
Men samtidigt för mycket för min budget....dock 5 siffrigt... men inte i närheten av utpris....

Säljer nu mina andra carbonhjul som rullat ca 50

Skrev ner vikten tidigare: 93kg i dagsläget, siktar väl på 87 till sommaren förhoppningsvis. Så ett snitt kring 90 kanske.

Största styrka är spurter i lite motlut, då jag kan slå flera av de bästa. Så det genereras nog en del kraft varav alltför veka hju

Kör själv på Racing Speed, men vet för lite om de andra för att säga något mer än att Zero är fula.

Fulcrum racing zero ligger på 8000:-
Det är Fucrum jag kollat på nu när jag ska köpa till våren. Det blir nog Racing 1. Jag väger som du ungefär, över 90.

Hej Mats. Jag är inte någon hjulkännare, men var i precis din sits för ett år sedan. Efter att ha läst på landade jag på ett par Fulcrum Racing 3 från Bikebuster. Skillnaden från volans originalhjul kände jag tydligt i motlut där de var tydligt styvare, o

Olof: Visst känns 1:or eller Zero lite i överkant för Volan, men det finns tankar på att köpa ny cykel så småningom och därav att jag funderar på lite bättre hjul redan nu.

Alternativet är ju att köpa helt ny cykel redan nu. 🙂