Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 19:00Var på apoteket idag och hittade ingen brun leukoplast? Hittade en vanlig vit coach-tejp och en hel massa elastiska som jag inte köpte. 🙂
Var på apoteket idag och hittade ingen brun leukoplast? Hittade en vanlig vit coach-tejp och en hel massa elastiska som jag inte köpte. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 19:29Den vita sporttejpen från Leukoplast finns på vissa apotek och har bra vidhäftningsförmåga. Annars är det Strappal som gäller: http://www.skadebutiken.se/cc3/strappal-idrottstejp/prod_61.html
Som redan nämnts är de man köper i sportaffärerna inte så bra
Den vita sporttejpen från Leukoplast finns på vissa apotek och har bra vidhäftningsförmåga. Annars är det Strappal som gäller: http://www.skadebutiken.se/cc3/strappal-idrottstejp/prod_61.html
Som redan nämnts är de man köper i sportaffärerna inte så bra
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 19:53Om du med den "vita" leukoplasten menar den som är i den gröna metallrullen så fäster den dåligt på mig. Enda gångerna jag använder den är om jag vill få ett halare ytterskikt på min tejpning och lägger då ett laget av den vita tejpen ovanpå den bra-fästa
Om du med den "vita" leukoplasten menar den som är i den gröna metallrullen så fäster den dåligt på mig. Enda gångerna jag använder den är om jag vill få ett halare ytterskikt på min tejpning och lägger då ett laget av den vita tejpen ovanpå den bra-fästa
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 19:58Det kan löna sig att fråga en apotekare. Ibland har de den bruna Leukoplasten med 50 mm bredd bakom disk.
Det kan löna sig att fråga en apotekare. Ibland har de den bruna Leukoplasten med 50 mm bredd bakom disk.
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 20:04Stämmer Lars. Var förbi Apoteket idag.
De menade att det skulle vara samma tejp i 50mm och i 25mm-bredderna och att vidhäftningen borde vara lika, medan du Anders nämnde att den som hade bäst vidhäftning var den breda. Ligger det något bakom som inte ho
Stämmer Lars. Var förbi Apoteket idag.
De menade att det skulle vara samma tejp i 50mm och i 25mm-bredderna och att vidhäftningen borde vara lika, medan du Anders nämnde att den som hade bäst vidhäftning var den breda. Ligger det något bakom som inte ho
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 20:48Inte den i metallrullen utan en sporttape som ser ut som de flesta dito. Men nä, den är inte bäst och på ultra skulle jag aldrig lita på den. Då är det bara strappal jag litar på. Jag gillade stadiums gamla men som sagt...
Ett annat tips, förutom att gru
Inte den i metallrullen utan en sporttape som ser ut som de flesta dito. Men nä, den är inte bäst och på ultra skulle jag aldrig lita på den. Då är det bara strappal jag litar på. Jag gillade stadiums gamla men som sagt...
Ett annat tips, förutom att gru
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 21:34http://smsport.mamutweb.com/Shop/Product/Leukotape-Sport-12-pack/7534
(Edit: Köp Classic istället!)
Sen är det lite olika hur man tejpar, sätter man en remsa på hälen håller det såklart sämre än om man lindar 2 meter runt foten för att hindra stukning/v
http://smsport.mamutweb.com/Shop/Product/Leukotape-Sport-12-pack/7534
(Edit: Köp Classic istället!)
Sen är det lite olika hur man tejpar, sätter man en remsa på hälen håller det såklart sämre än om man lindar 2 meter runt foten för att hindra stukning/v
Quote from Tini Kjellin on 3 September 2013, 21:56Jag har kört med Leukoplast och Elastoplast. Leukoplasten för att stabilisera vid behov och Elastoplasten som är elastisk för att skydda trampdynor och hälar från skav och blåsor. Funkade bra när jag gick Vierdaagse i Nijmegen men jag har inte testat att
Jag har kört med Leukoplast och Elastoplast. Leukoplasten för att stabilisera vid behov och Elastoplasten som är elastisk för att skydda trampdynor och hälar från skav och blåsor. Funkade bra när jag gick Vierdaagse i Nijmegen men jag har inte testat att
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 17:07Varning för Leukotape Sport som tidigare länken hänvisar till, den sitter INTE!
Jag tejpar fötterna ca. 30-40ggr per år i förebyggande syfte mot stukningar (orienterare) använder då Leukotape Classic, det går att hitta 12pack för runt 600kr med lite tur,
Varning för Leukotape Sport som tidigare länken hänvisar till, den sitter INTE!
Jag tejpar fötterna ca. 30-40ggr per år i förebyggande syfte mot stukningar (orienterare) använder då Leukotape Classic, det går att hitta 12pack för runt 600kr med lite tur,
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 17:54Av en slump var jag och köpte Leukotape av SM-sport idag, och kollade skillnaden mellan sport och classic. Jag köpte Classic, det var nog den jag menade egentligen, och det var den som var lite dyrare (65:- för en rulle). Så följ Patrics råd! 🙂
Av en slump var jag och köpte Leukotape av SM-sport idag, och kollade skillnaden mellan sport och classic. Jag köpte Classic, det var nog den jag menade egentligen, och det var den som var lite dyrare (65:- för en rulle). Så följ Patrics råd! 🙂