Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på bra tejp
You need to log in to create posts and topics.

Tack för alla tips!

Har svårt att få stöd för insidan av foten när jag tejpar. Utsidan går dock bra...:/

Är det någon som har en film eller liknande på hur man tejpar insidan efter stukning?

kanske denna?

Tack AT!

Enda problemet är ju att han tar en hel tejprulle i den tejpningen i stort sett! 🙂

Hur funkar vanliga stöd istället för tejpning? Tänker att det är mycket stöd att tejpa foten varje dag. Hittade några olika stöd på XXL, se länkarna. Stöden verkar dock bara vara för stukning av utsidan av foten...i mitt fall är ju insidan värst.

http://

Många ligament sitter längre fram på foten än vad det stödet går. När man tejpar kan man dessutom dra åt tejpen så den stödjer mer åt ena eller andra hållet om man stukat ena sidan. Men det största argumentet mot (som jag kommer på så här på rak arm) är a

Jag köpte den här

http://www.xxl.se/Root/Tr%C3%A4ning-%26-H%C3%A4lsa/V%C3%A5rd-%26-h%C3%A4lsa/St%C3%B6d-och-f%C3%B6rband/rehband-Core-Line-Ankle-7771-Vristst%C3%B6d/p/1039903_1_Style
Vet inte om jag skall använda fotledsstödet eller lämna tillbaks det.

En hel rulle är ju lite överdrivet. Det brukar gå åt max en halv men då tejpar jag inte sådär för det har jag inte lärt mig på de två kurserna jag gått och de instruktioner jag fått av min fysio.

En bra tejp brukar jag kunna ha ett par, tre dagar även o

Det stödet som du köpte verkar likna det jag har ganska mycket! Jag kan inte säkert säga huruvida det är likvärdigt eller inte med så få bilder.

Jag sprang endel med mitt men det är ju inget för längre rundor då det är ganska obekvämt. Det var också anle

AM R, alldeles för irriterande och "instängt" med tejpen för att jag skall kunna ha den mer i en dag 🙂

Håller med Evely. En del av anledningen till att jag tejpar är att jag ska kunna hålla igång och gå och kanske jogga försiktigt när om jag skadat eller överansträngt mig nån gång. MEN (p)rehab är A och O.

David: Som sagt tejpar jag inte så det blir sådär