Quote from Guest on 17 March 2011, 17:33Jag har faktiskt sökt rätt mycket efter information om vindjackor och läst i en hel del trådar som berör ämnet men jag inser att det skulle ta en evighet att läsa igenom alla för att se om man kan bilda sig en uppfattning om vilken jacka man ska köpa. Såh
Jag har faktiskt sökt rätt mycket efter information om vindjackor och läst i en hel del trådar som berör ämnet men jag inser att det skulle ta en evighet att läsa igenom alla för att se om man kan bilda sig en uppfattning om vilken jacka man ska köpa. Såh
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 17:43När jag köpta min senaste (nä, näst senaste, den senaste köpte jag för att den hade en fin färg och den har jag inte testat ännu 😉 ) så ville jag att den skulle vara väl synlig i mörker/dystert väder.
Jag har använt den i både regn och under vintern och
När jag köpta min senaste (nä, näst senaste, den senaste köpte jag för att den hade en fin färg och den har jag inte testat ännu 😉 ) så ville jag att den skulle vara väl synlig i mörker/dystert väder.
Jag har använt den i både regn och under vintern och
Quote from Magnus Gelang on 17 March 2011, 18:41Jag har en Dobsom R90 (efter tips här på Funbeat). Jag har den reflexgula så slipper man tänka på att komma ihåg reflexvästen.
Jag har en Dobsom R90 (efter tips här på Funbeat). Jag har den reflexgula så slipper man tänka på att komma ihåg reflexvästen.
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 18:43Nu kom jag på ett ytterligare kriterium som jag hade: att jackan inte skulle sitta som ett tält runt midjan, vilket Dobsoms jacka tyvärr gjorde. De tillhörande byxorna är dock prima och kan rekommenderas!
Nu kom jag på ett ytterligare kriterium som jag hade: att jackan inte skulle sitta som ett tält runt midjan, vilket Dobsoms jacka tyvärr gjorde. De tillhörande byxorna är dock prima och kan rekommenderas!
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 19:13Tänkte just på att det vore intressant att veta varför ni valde just det plagget/vilka krav blev uppfyllda så att säga. 🙂
Tänkte just på att det vore intressant att veta varför ni valde just det plagget/vilka krav blev uppfyllda så att säga. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 19:15Synlig, figursydd och bra i väder som kräver lite skydd men inte extra värme (extra värme ger underställ eller liknande). Allt blev uppfyllt.
Synlig, figursydd och bra i väder som kräver lite skydd men inte extra värme (extra värme ger underställ eller liknande). Allt blev uppfyllt.
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 21:17+1 på Anna!
Jag har använt Brooks neongula nightlife-jacka i flera år och tycker att den är helt underbar! Den släpper igenom fukten bra och jag har inte märkt att det blåst igenom den. Damjackan har bra passform och dessutom är den tyst, dvs det prasslar
+1 på Anna!
Jag har använt Brooks neongula nightlife-jacka i flera år och tycker att den är helt underbar! Den släpper igenom fukten bra och jag har inte märkt att det blåst igenom den. Damjackan har bra passform och dessutom är den tyst, dvs det prasslar
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 21:34Salomon Fast. Är den bästa vindjackan jag ägt.
Lätt och smidig. Lite vindtät, lite vattentät...http://www.salomon.com/se/product/fast-iii-jacket-w.html
Salomon Fast. Är den bästa vindjackan jag ägt.
Lätt och smidig. Lite vindtät, lite vattentät...
Quote from Magnus Gelang on 17 March 2011, 22:27Attans då, då är ju Dobsom inget för dig Anna. Jag har inte provat byxorna så de kan jag inte uttala mig om.
Jag minns inte riktigt vad jag hade för krav. Jag har för mig att jag frågade om klädsel vid jogging på vintern och fick tips om Dobsom-jackan. J
Attans då, då är ju Dobsom inget för dig Anna. Jag har inte provat byxorna så de kan jag inte uttala mig om.
Jag minns inte riktigt vad jag hade för krav. Jag har för mig att jag frågade om klädsel vid jogging på vintern och fick tips om Dobsom-jackan. J
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 01:49Fick tag på en Gore vindjacka innan Sylvesterloppet i Göteborg inne på nummerlappsutdelningen, där Löp o Sko sålde lite grejer.
Det är min nya favorit vad det gäller passform, men saknar helt fickor. Fast det gör mig inget.Den låg i fyndlådan för 50 kro
Fick tag på en Gore vindjacka innan Sylvesterloppet i Göteborg inne på nummerlappsutdelningen, där Löp o Sko sålde lite grejer.
Det är min nya favorit vad det gäller passform, men saknar helt fickor. Fast det gör mig inget.
Den låg i fyndlådan för 50 kro