Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på bra vindjacka
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör med en Dobsom R90, knallgul i herrstorlek. Dammodellen var hopplös, inte för att det var tält i midjan, utan för att den var tältformad, dvs _väldigt_ markerad A-linje, och så för korta ärmar. Jag brukar tänka på mig själv som ett timglas med dra

Jag kör också Dobsom R90, är oerhört nöjd med den!

Både min och makens jacka har blixtlås runt axlarna - fast de är ju köpta samma år 😉

När köpte ni era?

Aj, jag har varit klantig och inte noterat när, men det bör ha varit hösten 2009, möjligen lite tidigare.

Ah ok. Jag köpte min i februari 2010 så de kanske har ändrat på det där med avtagbara ärmar,,,,,eller så är det jag som är blind. Jag måste kolla ikväll när jag kommer hem 😀

Ser man inte lite ut som tagen ur filmen "V" med löstagbara ärmar? Eller är det bara jag som associerar den där axelflärpen till 80-talet?

Sen tycker jag att ni ALLA har glömt det viktigaste: Den måste ju naturligtvis vara SNYGG också eller så är det bar

Klart den ska vara snygg....;)
Är man inte snabb så ska man åtminstone se snabb ut...;)

Jag känner mig rätt snygg i min (H)
Men om den är snygg eller ej är också i hög grad en fråga om hur den sitter. Idén kan vara snygg, men sedan uppsydd efter en kropp som inte ser ut som min (t-) även om den sedan passar andra utmärkt.
T ex är misstänker

Bennu, du nämner SOC:s jacka från Stadium i första inlägget. Den har jag, och den gillar jag jättemycket. Visserligen en äldre modell (3-4 år gammal kanske), men troligen är väl funktionen samma.