Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:52Åh... En sak till som faktiskt är anledningen till att det är lite svårare för mig att hitta grejer är att det måste vara XS... Nästan alla märken jag hittade på Intersport hade S, men de var alldeles för stora. 🙁
Angående det där med nylon vs polyeste
Åh... En sak till som faktiskt är anledningen till att det är lite svårare för mig att hitta grejer är att det måste vara XS... Nästan alla märken jag hittade på Intersport hade S, men de var alldeles för stora. 🙁
Angående det där med nylon vs polyeste
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:02Tror att min SOC-jacka är storlek 34. Jag brukar ha samma problem annars, är också i pygmé-storlek....
Tror att min SOC-jacka är storlek 34. Jag brukar ha samma problem annars, är också i pygmé-storlek....
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:09Jo, den provade jag och tyckte också att den var lagom liten. 🙂
Jo, den provade jag och tyckte också att den var lagom liten. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:33Kanonfin vind/regnjacka, extremt lätt!
http://www.wiggle.co.uk/descente-velom-windproof-jacket/
Kanonfin vind/regnjacka, extremt lätt!
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 15:43Bennu, ang nylon vs polyester.
Nylon (polyamid 6 eller polyamid 6.6) är mer kostsam att tillverka än polyester (polyetentereftalat) alltså snyggare.. 😉
Bennu, ang nylon vs polyester.
Nylon (polyamid 6 eller polyamid 6.6) är mer kostsam att tillverka än polyester (polyetentereftalat) alltså snyggare.. 😉
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 16:27Jag har samlat på mig tre vindjackor nu. Samtliga är snygga och ordentligt figursydda (absolut inte tältaktiga). Här kommer de i popularitetsordning:
1. Haglöfs Shield. Snygg superlätt jacka som sitter fantastiskt bra.
http://www.addnature.com/product.as
Jag har samlat på mig tre vindjackor nu. Samtliga är snygga och ordentligt figursydda (absolut inte tältaktiga). Här kommer de i popularitetsordning:
1. Haglöfs Shield. Snygg superlätt jacka som sitter fantastiskt bra.
http://www.addnature.com/product.as
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 16:35Varför har ni inte cykeljackor? De brukar vara vindtäta framtill och ventilation på lämpliga ställen sedan har de diverse fickor.
Varför har ni inte cykeljackor? De brukar vara vindtäta framtill och ventilation på lämpliga ställen sedan har de diverse fickor.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 16:56Jag har en cykeljacka (en Briko) som jag både cyklar och springer i. Som David säger så är den vindtät fram och har bra fickor på ryggen. Den har dessutom en inrullad kapuschong som kan vecklas ut vid regn. Bra allroundplagg helt enkelt.
Nackdelen är för
Jag har en cykeljacka (en Briko) som jag både cyklar och springer i. Som David säger så är den vindtät fram och har bra fickor på ryggen. Den har dessutom en inrullad kapuschong som kan vecklas ut vid regn. Bra allroundplagg helt enkelt.
Nackdelen är för
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 23:08VA?! Är damstället mer feminint designat?! Låter verkligen heeeeeeeelt galet... 😉
VA?! Är damstället mer feminint designat?! Låter verkligen heeeeeeeelt galet... 😉
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 09:12Avtagbara ärmar är kanon tycker jag. När det börjar bli lite varmare får jag ett "mitt-emellan-med-och-utan-jacka-plagg". Springer jag med västen kan jag öppna jackan helt om det blir varmt ändå och slipper plocka av mig jackan och hänga den runt midjan (
Avtagbara ärmar är kanon tycker jag. När det börjar bli lite varmare får jag ett "mitt-emellan-med-och-utan-jacka-plagg". Springer jag med västen kan jag öppna jackan helt om det blir varmt ändå och slipper plocka av mig jackan och hänga den runt midjan (