Quote from Guest on 19 August 2010, 10:54Min mage protesterar om jag äter bullar och "godis" under flera timmar. Magsyran gör sig påmind och det kan vara riktigt obehagligt. Broblemet brukar infinna sig när magen är van att få mat, dvs efter 4 timmar.
Min mage protesterar om jag äter bullar och "godis" under flera timmar. Magsyran gör sig påmind och det kan vara riktigt obehagligt. Broblemet brukar infinna sig när magen är van att få mat, dvs efter 4 timmar.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:04Banan?
Banan?
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:06Funkar ej. 🙁
Jag vill ha riktigt mat men det är ju svårt att sitta och äta när man cyklar.
Funkar ej. 🙁
Jag vill ha riktigt mat men det är ju svårt att sitta och äta när man cyklar.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:09Om jeg forstår deg rett, så er det alså magsyren som iriterer spiserøret, og gir svie (sure oppstøt)
Du må spise noget som er grovre malt, og inneholder mer fett.
I tillegg, så ta med 10-15 mandler på lommen. Når du får oppstøt så spis 4-5 stk. De legge
Om jeg forstår deg rett, så er det alså magsyren som iriterer spiserøret, og gir svie (sure oppstøt)
Du må spise noget som er grovre malt, og inneholder mer fett.
I tillegg, så ta med 10-15 mandler på lommen. Når du får oppstøt så spis 4-5 stk. De legge
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:14Om du har vanskelig for å spise på grund av at du ikke rekker om bak ryggen, så kjøp en liten veske (4*10*5 cm ) som festes på overrøret bak styrestemmet. Trialetter bruker slike, da de ikke har trøyer med lommer. der er det plass til litt snaks.
Om du har vanskelig for å spise på grund av at du ikke rekker om bak ryggen, så kjøp en liten veske (4*10*5 cm ) som festes på overrøret bak styrestemmet. Trialetter bruker slike, da de ikke har trøyer med lommer. der er det plass til litt snaks.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:14Jag brukar köra drickyoghurt för att undvika det problemet. Antingen köper du en, eller så blandar du själv. Yoghurt/fil buffrar bra, dvs håller magsyra på lagom nivå, samtidigt som i alla fall min mage blir go o glad av det.
(Sen innehåller det gott om
Jag brukar köra drickyoghurt för att undvika det problemet. Antingen köper du en, eller så blandar du själv. Yoghurt/fil buffrar bra, dvs håller magsyra på lagom nivå, samtidigt som i alla fall min mage blir go o glad av det.
(Sen innehåller det gott om
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:19Jag var ju grymt glad över min skinkmacka på RoH. Fast mackor/mat kan bli lite trist/ohygienskt efter några timmar i värmen bak på ryggen. En såndär ful väska på ramen är nog inte så dumt. Finns ju färdiga knäckemackor man kan ha där, men det har jag inte
Jag var ju grymt glad över min skinkmacka på RoH. Fast mackor/mat kan bli lite trist/ohygienskt efter några timmar i värmen bak på ryggen. En såndär ful väska på ramen är nog inte så dumt. Finns ju färdiga knäckemackor man kan ha där, men det har jag inte
Quote from Lena O on 19 August 2010, 11:21Sussie: Jag har samma problem ... fråga de som bodde ihopp med mig under Ride of Hope 08, 09 & 10
Att ha magen fyllda med mat under turen är inte optimalt.
Du behöver något som är energität samt skonsam på magen.
Jag slarvade ordentligt i år.
Energibars
Sussie: Jag har samma problem ... fråga de som bodde ihopp med mig under Ride of Hope 08, 09 & 10
Att ha magen fyllda med mat under turen är inte optimalt.
Du behöver något som är energität samt skonsam på magen.
Jag slarvade ordentligt i år.
Energibars
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:22Jag har läst om någon som pressade i sig Fortimel under sina eskapader.
Annars är sondmat väldigt bra.
Jag har läst om någon som pressade i sig Fortimel under sina eskapader.
Annars är sondmat väldigt bra.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:33Maria T : Fast mackor/mat kan bli lite trist/ohygienskt efter några timmar i värmen bak på ryggen."""
Da har du ikke vært sulten nok, om du synes det. Det er din egen svette,
Hva gjør man når en "blåser" ut nesen og snørret, grønt å seigt, blir tatt a
Maria T : Fast mackor/mat kan bli lite trist/ohygienskt efter några timmar i värmen bak på ryggen."""
Da har du ikke vært sulten nok, om du synes det. Det er din egen svette,
Hva gjør man når en "blåser" ut nesen og snørret, grønt å seigt, blir tatt a