Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips på instegsracer tack
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag är ny i cykelgruppen och jag förstår att ni fått den här frågan av ett antal/otal nybörjare. Jag är 60 år och springer och har tyvärr haft problem med skador men vill hålla igång träningen 3-4 ggr/V. Jag har cyklat MTB en del under åren och går p

Mitt hetaste tips är att du beger dig in till cykelcity i Göteborg då jag såg att det var närmast för dig.
Där kan du få utprovat perfekt mått till din kroppshydda och nivå/kommande nivå samt da råd.

http://cykelcity.se/GetDoc?meta_id=1025

Harald,

när jag köpte min första riktiga cykel för 2.5 år sedan så åkte jag till just CykelCity vid Skanstorget.
De byggde ihop en cykel som passade min kropp (det är inte bara ram som skall vara lam utan styrets bredd, vevstakarnas längd, etc). Gick på

Jo precis det är som de säger, att cykeln passar dig är det viktigaste för att få ut det mesta möjliga. Sen finns det prisvärdare cyklar än nishiki finisher iallafall i mitt tycke.

välkommen hit. Jag är också ny sen ett par dagar 🙂

Hej Harald! Vad kul att du börjar bli sugen på cykling!

Själv har jag en Comlumbus pinta som varit min instegsracer. Jag, och många andra, är nöjda med den cykeln - en bra cykel till ett bra pris.
Precis som de andra säger är det jätteviktigt att det är

Tack för era svar och välkomnande (t+)

Jag förstår att det betalar sig att ta hjälp med utprovningen så då skall jag göra det. Columbus är ett märke som jag läste i nån annan tråd att fler rekommenderade så den blev jag nyfiken på.

@Börje
Tack för att d

Harald,

det jag köpte på CykelCity är en Columbus Navigare. Ungefär samma prisklass som
Columbus Pinta. Just nu cyklar jag mest i källaren, men när det blir torrt och fint till våren så kanske vi kan få till en runda ifall du slår till och skaffar cykel.

Jag rekommenderar att håller dig till kolfiberramar och sen uppgraderar med ett riktigt kolfiberstyre, känslan hamnar på en annan nivå när man slipper massa vibrationer och man blir inte lika trött i kroppen. Nöj dig inte med kolfiberöverdragen aluminium.

@Börje
Låter som en kul idé tack!

@Valentin 78
Låter som ett bra tips om än jag gissar att det inte är helt okänsligt för plånboken 🙂

Det är jättekul med fina prylar! Jag köpte härom veckan en Madone 4.5. Det var vad min plånbok räckte till när det var rea! 🙂

Du verkar vara en person med träningsambitioner så det är nog inte så farligt att gå upp i pris lite (mao du tröttnar inte med