Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips på instegsracer tack
You need to log in to create posts and topics.

Har cyclecomponents slutat med Battaglin eller är det beroende på säsongen? De har nästan inga cyklar kvar. Bara en demo C13 för typ 40 lök.

Aase:
"Og jeg som prøver og overbevise meg selv om at jeg MÅ ha en ny trampmaskin for og forbedre mine resultater, og så kommer du og ødelegger det for meg. Jeg kommer til å få dårlig samvitighet.
Jeg må finne en annen grund.....he-he"

Jo men 3-5 minuter

Nya cyklar/prislistan för Battaglin kommer enligt uppgift från CC under december.

Vill man ha en bra grund för en komfortabel cykel så är en kolfiberram i instegsklassen det bästa valet. Hur många har möjlighet att prova alla tänkbara tillbehör för att få bra komfort, tester är endast relevant för dom som utför testerna. Man kan sätta

Hittar nästan inga med alu-gaffel nu. De flesta instegsracers jag sett har framgaffel i kolfiber.

Valentin78 - påstod:
> Vill man ha en bra grund för en komfortabel cykel så är en
> kolfiberram i instegsklassen det bästa valet.

Hur kan du veta så säkert att materialet är viktigare än design och egenskaper?
Förklara dig gärna.

> En instegsracer komm

ramens styvhet påverkar väl komforten jämför Scott och deras olika CR1-modeller...

om styrröret i stället skrivs som gaffelröret så påverkas väl komforten alltså större diameter lika med lägre komfort eller...

leif åström skrev:
> ramens styvhet påverkar väl komforten jämför Scott och
> deras olika CR1-modeller.

Vad menar du med styvhet?
VRIDstyvheten påverkar INTE komforten, läs testet jag länkade till ovan.
Där fanns det ramar med som hade STOR skillnad i v

har för mig att när dom tjockare gaffelrören kom så gjordes tester i bl.a. Tour uppdelat i två klasser: gammal smal och ny tjock, där skillnaden var markant i komfort eller missminner jag mig...