Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på löparjacka?
You need to log in to create posts and topics.

En bättre testpanel än medlemmarna här på funbeat finner jag nog inte så...

...är här någon som kan tipsa mig om en riktigt bra löparjacka..?

Bra andningsförmåga, vindtät och gärna tålig mot regnskurar är funktioner jag söker! Ett bra pris gör den ännu

Det kommer med stor säkerhet finnas flera bra modeller till riktigt bra priser på mässan i samband med GBG-varvet.
-
Klassiska R-90 tycker jag är bra. den säljs ju ofta i set med byxor som är ganska menlösa att springa i men funkar desto bättre som överdr

Jag har inget utrymme för att köpa fler löparjackor... kör med

Craft (bäst i halvkallt väder, den som står emot väta bäst)
R90 (ett par stycken, bra att kunna ta loss ärmarna)
Trimtex (klubbjackan)
Newline (flera tunna bra jackor, vanligt pris i triathl

Jag är sjukt nöjd med min Dobsom XR overall.

http://www.dobsom.se/Sidor/xr.html

Min favorit är en swix jacka som ursprungligen är tänkt för längdskidåkning. Den är lite tjockare än tex dobsom och jag vet inte hur vattentät den är, men jag väljer den nästan alltid när jag kan 🙂 . Det jag gillar med den är att den går högt upp i hals

Ja ärmmuddar är också bra, gärna med tumhål. Min R90 och Trimtex har det.

Får nog se över min löpargarderob. Hänger inte alls med Sara i antalet plagg 🙂

Finns verkligen en jacka med alla tre funktionerna?
Är jackan vindtät runt om, och även vattentålig så hämmas väl andningen?

Men det är kanske definitionsfråga vad som menas med att tåla en regnskur.

Bättre med en vindskyddande jacka då och tunn långärmad ylletröja under ifall man befarar regn som kyler för mycket - annars är det ju skönt med regn! Våt blir man ju ändå - av svett!

Jag kör med samma jackor vinter som sommar och den enda funktion jag är ute efter är vindskydd. På vintern ökar jag mängden underställ om det blir riktigt kallt.
Oavsett om det är varmt eller kallt ute så blir jacktyget mättat av fukt (svett).
Så om det r