Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Innan jag, för två år sen, investerade i ett par vintertights sprang jag också i mina skidunderställ (Craft) under tightsen och det funkade rätt OK. Kruxet var att det inte blev vindtätt och jag blev kall i blåsten/regnt/snön ändå.

Vintertightsen (Craft)

Vad är grejen med tights? Jag menar man räknar väl inte hundradelar i långlöpning och framför allt inte på träning. Jag kan inte tänka mig något fulare och töntigare än vuxna män i tätsittande tights på en tuff löparrunda. Jag har sprungit i 30 år vara 13

De tights jag använd nu under hösten (många höstar) är Craft Storm Tights. Dom är sköna att springa i och dom funkar även bra för längdskidåkning. Och dom är inte så tajta så att dom avslöjar för mycket.

Det är väl inte fult med tights på män? Min make har gjort tvärtom mot du, löptränat i 25+ år och blåvägrat tights (frånsett hans craft-vintertights). Köpte sina första, som verkligen sitter tajt, nu i höst och förstår inte riktigt varför han väntade så

"...där inte hela paketet och annat intimt är deffat..."

Vad ska då vi tjejer säga och tycka om att springa i sport:bh:ar och tighta toppar? 😉

Ser man funktionaliteten som viktigast framför det estetiska (vem bryr sig i löparspåret?) så väljer man nog

Sylvia Stenfelt, ja relevant, men låt oss inte göra det till en genusfråga. Lisa B, smak är ju helt och hållet subjektivt: jag tycker det är fult, du tycker inte det t ex. Gällande funktionalism är det en annan femma. Så vad är funktionen med tights om m

"Så vad är funktionen med tights om man inte jagar hundradelar eller till och med tusendelar som det i så fall i själva verket handlar om? "

Tja, en så enkel, men ack så viktig, sak som skav på olika intima ställen kanske?

Du gör självklart som Du vill

ja, fast det fixar man ju lätt med underkläder som man, antar jag, ändå använder trots tights, eller?

Ja varför? Tja, själv är jag inte ute efter de snabba tiderna, men det är ju så skönt med tajts över ben och rumpa!

Jag kan bara jämföra med mina craft knälånga tajts som är tunna och inte någon kompression, känsla lite som shorts, med mina långa ngt tjo

Förlåt men då måste jag kontra med att "rocklår" passar utmärkt i tajts 😉