Quote from Guest on 29 November 2010, 20:07Är ute efter en bra pulsklocka som HELA TIDEN visar vilken hastighet man springer i. Har bl a funderat på Garmin Forerunner 305, men är osäker på om man kan se sin hastighet medan man springer eller om den endast visar denna i efterhand. Kan någon ge bra
Är ute efter en bra pulsklocka som HELA TIDEN visar vilken hastighet man springer i. Har bl a funderat på Garmin Forerunner 305, men är osäker på om man kan se sin hastighet medan man springer eller om den endast visar denna i efterhand. Kan någon ge bra
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 20:17Hastigheten syns hela tiden.
Hastigheten syns hela tiden.
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 20:23Alla med GPS eller? Något förslag på en bra modell?
Alla med GPS eller? Något förslag på en bra modell?
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 20:47Har ingen specifik klocka att rekommendera, men en generell synpunkt. Är du ute efter så pålitlig info om din momentana hastighet så skall du helst använda en klocka med fotpod istället för GPS.
GPS:ens styrka är dess stabilitet vid längre tidsintervall
Har ingen specifik klocka att rekommendera, men en generell synpunkt. Är du ute efter så pålitlig info om din momentana hastighet så skall du helst använda en klocka med fotpod istället för GPS.
GPS:ens styrka är dess stabilitet vid längre tidsintervall
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 21:35Jag har en Garmin FR60 med footpod. Visar hastigheten hela tiden. Sen får man sträcka, snitthastigheter, stegfrekvens och puls om man använder sitt pulsband. Fullt tillräckligt för min del. Footpoden är också mkt liten o nätt.
Jag har en Garmin FR60 med footpod. Visar hastigheten hela tiden. Sen får man sträcka, snitthastigheter, stegfrekvens och puls om man använder sitt pulsband. Fullt tillräckligt för min del. Footpoden är också mkt liten o nätt.
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 22:27Hastigheten i en GPS mäts dock inte genom att man tar två mätpunkter, räknar ut sträckan och delar med tiden. GPS:en mäter hastigheten genom skillnaden i positioneringsignalerna. Därför är det mindre fel i hastigheten än i absoluta positionen.
Vad gälle
Hastigheten i en GPS mäts dock inte genom att man tar två mätpunkter, räknar ut sträckan och delar med tiden. GPS:en mäter hastigheten genom skillnaden i positioneringsignalerna. Därför är det mindre fel i hastigheten än i absoluta positionen.
Vad gälle
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 23:17Jag tolkade Eva-Maries inlägg som att hon var intresserad av verklig realtid, dvs att köra utan filter och få hastigheten nästan steg för steg, men jag kan ha tolkat fel där. Och då går det att använda filtren som Magnus tipsar om.
Om man inte kör filtr
Jag tolkade Eva-Maries inlägg som att hon var intresserad av verklig realtid, dvs att köra utan filter och få hastigheten nästan steg för steg, men jag kan ha tolkat fel där. Och då går det att använda filtren som Magnus tipsar om.
Om man inte kör filtr
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 00:05Min Garmin Forerunner 110 visar hastigheten (eller tempo om man så vill) ackumulerat över det "varv" man springer på, som per default är 1 km, men kan ställas mellan 500 meter och upp till flera kilometer, minns inte exakt.
Funkar finfint!
Min Garmin Forerunner 110 visar hastigheten (eller tempo om man så vill) ackumulerat över det "varv" man springer på, som per default är 1 km, men kan ställas mellan 500 meter och upp till flera kilometer, minns inte exakt.
Funkar finfint!
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 06:05Garmin 310XT
Garmin 310XT
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 06:08POLAR har fina prylar.
POLAR har fina prylar.