Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Förutom ovanstående frågor undrar jag även om fotpoden kalibrerar sig själv i och med att den har GPS-sträckan att gå mot?

Lite googlande:

"The speed source setting only affects the instantaneous speed/pace reading as you have observed. There is not a way to force the unit to use distance from the footpod and still record GPS position. The distance recording will automatica

Ratade Gps till förmån för fotpod förra sommaren. tycker Gps:en krånglade så fort det var träd, hus eller annat i närheten vilket det är överallt där jag springer. Kalibrerade fotpoden på bana i september. Där på banan visade den mindre än 2 m fel. När ja

Använder Garmin 305 med foot pod, och kan inte vara annat än nöjd. Jag har iofs ställt om från "Smart recording" (som i mitt tycke inte är så smart om man vill ha hög exakthet) så att den inte genar i kurvorna när jag springer på IP t ex.

På löpbandet a

Fredrik: Det där googlandet; vad var det för apparat som texten handlade om?

Garmin 310 med foot pod:

https://forums.garmin.com/showthread.php?t=1792

Den ultimata löparkompisen heter Garmin Forerunner 410.
Det som inte finns i den, behövs inte. 😀

Tillförlitlighet?

Hasse: är 410:an väldigt uppdaterad från 405?

405:an är ju utmärkt så länge man inte använder touch funktionerna som helt enkelt INTE funkar när man är svettig/blöt. Det krymper helt klart användbarheten...

Kolla upp funktionen i touch boetten på garmin

Gillar min 405: jag stänger av touch när jag springer med långa ärmar. Automatiskt tänder lyset när något händer (typ mellantid).