Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 10:53Förutom ovanstående frågor undrar jag även om fotpoden kalibrerar sig själv i och med att den har GPS-sträckan att gå mot?
Förutom ovanstående frågor undrar jag även om fotpoden kalibrerar sig själv i och med att den har GPS-sträckan att gå mot?
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 11:01Lite googlande:
"The speed source setting only affects the instantaneous speed/pace reading as you have observed. There is not a way to force the unit to use distance from the footpod and still record GPS position. The distance recording will automatica
Lite googlande:
"The speed source setting only affects the instantaneous speed/pace reading as you have observed. There is not a way to force the unit to use distance from the footpod and still record GPS position. The distance recording will automatica
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 11:46Ratade Gps till förmån för fotpod förra sommaren. tycker Gps:en krånglade så fort det var träd, hus eller annat i närheten vilket det är överallt där jag springer. Kalibrerade fotpoden på bana i september. Där på banan visade den mindre än 2 m fel. När ja
Ratade Gps till förmån för fotpod förra sommaren. tycker Gps:en krånglade så fort det var träd, hus eller annat i närheten vilket det är överallt där jag springer. Kalibrerade fotpoden på bana i september. Där på banan visade den mindre än 2 m fel. När ja
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 11:58Använder Garmin 305 med foot pod, och kan inte vara annat än nöjd. Jag har iofs ställt om från "Smart recording" (som i mitt tycke inte är så smart om man vill ha hög exakthet) så att den inte genar i kurvorna när jag springer på IP t ex.
På löpbandet a
Använder Garmin 305 med foot pod, och kan inte vara annat än nöjd. Jag har iofs ställt om från "Smart recording" (som i mitt tycke inte är så smart om man vill ha hög exakthet) så att den inte genar i kurvorna när jag springer på IP t ex.
På löpbandet a
Quote from Elias Engqvist on 30 November 2010, 14:24Fredrik: Det där googlandet; vad var det för apparat som texten handlade om?
Fredrik: Det där googlandet; vad var det för apparat som texten handlade om?
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 14:32Garmin 310 med foot pod:
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=1792
Garmin 310 med foot pod:
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 15:25Den ultimata löparkompisen heter Garmin Forerunner 410.
Det som inte finns i den, behövs inte. 😀
Den ultimata löparkompisen heter Garmin Forerunner 410.
Det som inte finns i den, behövs inte. 😀
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 15:26Tillförlitlighet?
Tillförlitlighet?
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 15:47Hasse: är 410:an väldigt uppdaterad från 405?
405:an är ju utmärkt så länge man inte använder touch funktionerna som helt enkelt INTE funkar när man är svettig/blöt. Det krymper helt klart användbarheten...
Kolla upp funktionen i touch boetten på garmin
Hasse: är 410:an väldigt uppdaterad från 405?
405:an är ju utmärkt så länge man inte använder touch funktionerna som helt enkelt INTE funkar när man är svettig/blöt. Det krymper helt klart användbarheten...
Kolla upp funktionen i touch boetten på garmin
Quote from Håkan Öhling on 1 December 2010, 16:28Gillar min 405: jag stänger av touch när jag springer med långa ärmar. Automatiskt tänder lyset när något händer (typ mellantid).
Gillar min 405: jag stänger av touch när jag springer med långa ärmar. Automatiskt tänder lyset när något händer (typ mellantid).