Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 06:28"Är ute efter en bra pulsklocka som HELA TIDEN visar vilken hastighet man springer i."
Glöm GPS, den är inte ens nära. Bara att kolla på valfri persons hastighetkurva. Har suttit i ett hus som ÅKTE runt i 3 km/h.
Fotpod, fungerar bäst när du vill som o
"Är ute efter en bra pulsklocka som HELA TIDEN visar vilken hastighet man springer i."
Glöm GPS, den är inte ens nära. Bara att kolla på valfri persons hastighetkurva. Har suttit i ett hus som ÅKTE runt i 3 km/h.
Fotpod, fungerar bäst när du vill som o
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 06:49Jag använder Polar rs400 med fotpod. Det fungerar hur bra som helst.
Jag använder Polar rs400 med fotpod. Det fungerar hur bra som helst.
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 07:45Min slutsats av diskussionerna är att det inte finns riktigt det jag är ute efter, nämligen en klocka som visar exakt hastighet, steg för steg oavsett löpteknik, steglängd, uppför eller nerförsbackar. IT teknikerna som utvecklar detta får jobba vidare någ
Min slutsats av diskussionerna är att det inte finns riktigt det jag är ute efter, nämligen en klocka som visar exakt hastighet, steg för steg oavsett löpteknik, steglängd, uppför eller nerförsbackar. IT teknikerna som utvecklar detta får jobba vidare någ
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 08:17Jo, en välkalibrerad klocka med fotpod visar så nära exakt hastighet man kan komma.
Jag kan tillföra lite praktisk erfarenhet här. Jag har agerat farthållare vid ett antal tillfällen. Då är utmaningen att springa lika fort i början som i slutet på en lä
Jo, en välkalibrerad klocka med fotpod visar så nära exakt hastighet man kan komma.
Jag kan tillföra lite praktisk erfarenhet här. Jag har agerat farthållare vid ett antal tillfällen. Då är utmaningen att springa lika fort i början som i slutet på en lä
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 08:20Hur exakt är exakt för dig...???
En klocka med gps oavestt om den heter Garmin eller Polar visar nog tillräckligt exakt...
Hur exakt är exakt för dig...???
En klocka med gps oavestt om den heter Garmin eller Polar visar nog tillräckligt exakt...
Quote from Elias Engqvist on 30 November 2010, 08:44Nja, visning av hastighet på en gps-klocka ligger alltid lite efter...
En fotpod är mycket mer exakt på det sättet. Sen är variationen för löpsteg med inte så stor som det antyds här. Mest skillnad blir det då man flyttar fodtpoden från en sko till en ann
Nja, visning av hastighet på en gps-klocka ligger alltid lite efter...
En fotpod är mycket mer exakt på det sättet. Sen är variationen för löpsteg med inte så stor som det antyds här. Mest skillnad blir det då man flyttar fodtpoden från en sko till en ann
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 09:48Ett bra exempel på vad som funkar dåligt med en GPS-klocka (oavsett fabrikat) är att lita på hastigheten i början på t ex ett intervall. Jag springer ofta intervaller med klockan och vet då att det inte är någon idé att titta om jag håller rätt hastighet
Ett bra exempel på vad som funkar dåligt med en GPS-klocka (oavsett fabrikat) är att lita på hastigheten i början på t ex ett intervall. Jag springer ofta intervaller med klockan och vet då att det inte är någon idé att titta om jag håller rätt hastighet
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 09:49GPS ger dålig momentan hastighet, ok över längre sträckor och om mottagningen är bra. Det innebär bland annat att det fungerar sämre inne i städer med höga hus än ute i naturen, men sammantaget över lite längre sträcka fungerar det ok.
Fotpod ger nog bät
GPS ger dålig momentan hastighet, ok över längre sträckor och om mottagningen är bra. Det innebär bland annat att det fungerar sämre inne i städer med höga hus än ute i naturen, men sammantaget över lite längre sträcka fungerar det ok.
Fotpod ger nog bät
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 10:28Hur fungerar hastighetsmätningen och längdmätningen om man skulle komplettera sin Garmin med en fotpod? Kan man få dubbla mätningar, en mätt med GPS och en mätt med fotpodden? Jag hade också tänkt komplettera min 405 med en fotpod för att kunna mäta stegf
Hur fungerar hastighetsmätningen och längdmätningen om man skulle komplettera sin Garmin med en fotpod? Kan man få dubbla mätningar, en mätt med GPS och en mätt med fotpodden? Jag hade också tänkt komplettera min 405 med en fotpod för att kunna mäta stegf
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 10:35Ja, det undrar faktiskt jag också. Förhoppningen är för min del att den faktiskt skulle använda sig av fotpoden för att hantera dålig mottagning och ge bättre visning, men det vet jag inte och tänkte försöka ta reda på. Så om någon sitter inne på svaret s
Ja, det undrar faktiskt jag också. Förhoppningen är för min del att den faktiskt skulle använda sig av fotpoden för att hantera dålig mottagning och ge bättre visning, men det vet jag inte och tänkte försöka ta reda på. Så om någon sitter inne på svaret s