Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det gör inte direkt mig någonting att frysa lite under de första 5-10 minuterna av ett pass, hellre det än att vara för varm under resten av tiden. Men det ideala kanske skulle vara att springa lite inomhus i början. 🙂

Före distanspass värmer jag inte

Stolsvärmen på max i bilen till spåret. Sen lite lugnt tempo de första 5 min. (H)

Jag har aldrig ens tänkt tanken på någon typ av uppvärmning faktsikt. Springer bara iväg och kör min runda.

Ingmari: Om du vill värma upp inne och tycker det är trist att "bara stå och hoppa", kan du inte hoppa lite hopprep istället? 🙂

Krister: Du skämtar, men det påminner mig om när vi körde omkring i lumpen med bandvagnen på maxvärme och mitt i natten skulle ut när det var smällkallt. Lederna tyckte inte om det kan jag meddela.

Jag brukar cykla till löparspåret ganska snabbt och med

Hopprep var ju en rolig idé. Måste kanske kolla hallampan först?

Jonas: Jag skämtar inte. Värme är alltid värme oavsett om den kommer utifrån eller inifrån. Däremot ersätter det inte en lugn start så att muskler mjukas upp, leder smörjs osv.... 😀

Jo, när jag pendlade 20 mil om dagen med bli hade jag alltid sätesvärmaren på i bilen för att inte stelna till för mycket i ryggen.

Krister: Men då är det inte uppvärmning i alla fall? Uppvärmning är inte bara att vara varm. Kroppen skall komma i arbetsläge också.
Sen köra bil till motionsspåret föredrar jag en inte alltför varm bil för jag tycker alltför stora temperaturskillnader ä

Jonas: Inte hela uppvärmningen men en del av den. Ger ungefär samma effekt som att börja med överdragskläder tills värmen har kommit.