Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtips på skor och vätskebälte?
You need to log in to create posts and topics.

Nathansystemet (bra skit fö.) finns billigare här
http://www.runnersgear.se/
10% off också om du är ny

Perfektaflaskorna hoppar ur när man böjer sej fram (knyta skorna, spy, sätta sej ner osv osv)
Nu vet jag om det så jag håller i dom men första gången jag använde bältet försvann två stycken flaskor 🙁

Hållarna i fram på Perfektas vätskebälte låter jag bli att använda. En anledning är att jag inte tycker det är så bekvämt och det är nog lätt att flaskorna trycks loss som inlägget ovan nämner.

Köp så tunna skor som möjligt - tyvärr så finns det inget bevis för att skor för 2000kr ifrån valfri tillverkare skyddar mer än ett par mockasiner mot skador.... (snarare tyder forskningen på motsatsen)

Jag har både vätskebälte och ryggsäck, båda har fö

Jag kör med perfektabälte, funkar bra.

Små flaskor är verkligen lyckat sätt att ta med vätska på. Kan hålla med kritiken att de kan ramla ut. Men har alla mina kvar, dessutom har perfekta ett bra system med karborre och en rejäl ficka fram. Och placerin

Hur långt och varmt använder ni vätskebälte för?

Lite beroende på ansträngning naturligtvis men över en timma vill jag ha vätska med.
Och "varmt"? Jag använder mina nu när det är -10! Enda gången jag fått allvarlig vätskebrist var det -4 grader. Dagen efter köpte jag mitt första vätskebälte. Kall luft

Jag gör som Peter; alla pass över en timme. Vinter som sommar. Har fått hälla i flaskorna varmt vatten för att inte det ska frysa under passet denna vintern.

Jag har bältet under löpoverallen, det räcker för att dom inte ska frysa till.

Ja så har jag också gjort, tagit vätskebältet under min anorak. Men helst varmt vatten iaf, det ska inte kyla ner mig vare sig mot kroppen eller när jag dricker.