Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på tidseffektiva pass
You need to log in to create posts and topics.

Jag har den stora förmånen att ha möjlighet att ta ut en friskvårdstimme på arbetstid och helst vill arbetsgivaren att alla tar ut sin timme genom en förlängd lunch på onsdagar. Det är förstås kanon att ha möjlighet att träna på arbetstid!

Det som begrän

Jag brukar köra fartlek när jag vill vara tidseffektiv!

Kan du inte knapra en kvart av lunchen till träningen? så kan du springa ett 45min tempo-pass. Det brukar jag göra...

Lunchen är annars 30 min, så isf blir det bara 15 min kvar att äta på.

Va, 30min lunch??? Det var det fräckaste. Ja då är en timmas friskvård verkligen nödvändig...

En timma i veckan, låter lite. Gör isåfall något annat än det vanliga, simma tex.

Fundera på vad du behöver mest:
* många km? -kör snabbdistans så långt du hinner på den tid du har
* hög intensitet? -kör typ 30/30, eller 70/20 eller annat vansinning tills du storknar
* backar? ju längre backar desto raskare nerjogg. springa både upp-

Är det inte lite farligt att köra hårda pass på lunchen, för att sedan stressa tillbaka till en social arbetsmiljö? Jag skulle nog bli sjuk varenda vecka.

Oh nej, det är det skönaste som finns. (eller det finns gränser, när jag spurtade upp för den sista långa sega backen till jobbet pga en naken man i skogen (#) så ville jag helst bara sova efter det. det var för mycket för ett lunchpass.)

Farligt? Varför skulle det vara det? Jag kör alla mina kvalitetspass på luncherna och än har inget speciellt hänt. 🙂

Tips på tidseffektiv träning: Intervaller.