Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 20:08Tack tack för tipsen...:D
Ska testa längre uppvärmning och längre nedjoggning..
Mvh
Anders
Tack tack för tipsen...:D
Ska testa längre uppvärmning och längre nedjoggning..
Mvh
Anders
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 20:13Ok. Tack Jennica för din förklaring! 🙂
Ok. Tack Jennica för din förklaring! 🙂
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 22:16Skulle din utläggning Jennica förklara att jag alltid gäspar under uppvärmning, ser ut som om man är jättetrött men det är precis som om inte syret räcker till.
Skulle din utläggning Jennica förklara att jag alltid gäspar under uppvärmning, ser ut som om man är jättetrött men det är precis som om inte syret räcker till.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 00:29Mitt tips är att se till att springa längre. Utöka passen till 15 km. Vissa av oss är helt enkelt slow starters. De första 3 kilometrarna är alltid en plåga för mig och har varit så i 25 år. Men är man mentalt inställd på att springa 15-20 km så blir ju d
Mitt tips är att se till att springa längre. Utöka passen till 15 km. Vissa av oss är helt enkelt slow starters. De första 3 kilometrarna är alltid en plåga för mig och har varit så i 25 år. Men är man mentalt inställd på att springa 15-20 km så blir ju d
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 00:38Instämmer helt med Mikael, jag är precis likadan.
Instämmer helt med Mikael, jag är precis likadan.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 08:27Samma här...Gäller även spinningpass och andra typer. Första kvarten håller jag på att dö känns det som, man tror att man måste sluta. Sen släpper det...
Samma här...Gäller även spinningpass och andra typer. Första kvarten håller jag på att dö känns det som, man tror att man måste sluta. Sen släpper det...
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 09:41Janne, jag kan inte säga att det helt enkelt är så, men jag har funderat på det och försökt hitta ett svar. Hittills är det jag skrivit ovan verkat vara den enda vettiga förklaringen som jag funnit. Jag gäspar också! 🙂
Ja ser man de första 2-3 kilometr
Janne, jag kan inte säga att det helt enkelt är så, men jag har funderat på det och försökt hitta ett svar. Hittills är det jag skrivit ovan verkat vara den enda vettiga förklaringen som jag funnit. Jag gäspar också! 🙂
Ja ser man de första 2-3 kilometr
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 15:14För att knyta an till Jennicas senaste kommentar så brukar jag inför kortdistanstävlingar springa 3-4 km före start för att komma över den där plågofasen. I morgon på Premiärmilen kör jag kanske det upplägget om banan är värd besväret.
För att knyta an till Jennicas senaste kommentar så brukar jag inför kortdistanstävlingar springa 3-4 km före start för att komma över den där plågofasen. I morgon på Premiärmilen kör jag kanske det upplägget om banan är värd besväret.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 15:18Eftersom du säger att det bara är inomhus du upplever dessa problem så skulle jag gissa att det har med din uppvärmning och hastighet den första tiden att göra.
Hur skiljer sen den åt från dina utomhuspass?
Jag tror också att det kan kännas extra jobbigt
Eftersom du säger att det bara är inomhus du upplever dessa problem så skulle jag gissa att det har med din uppvärmning och hastighet den första tiden att göra.
Hur skiljer sen den åt från dina utomhuspass?
Jag tror också att det kan kännas extra jobbigt
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 17:55Peter: Under vintern kör jag bara på löpbandet, 2 pass i veckan, Ett 6km pass och ett 10km pass.
6Km passet är upplägget
5 min uppvärming på 8,5 fart, sen stretching ca 3-5 min.Startar med 11,5 fart och 2,5% lutning i 1-2 km, sen varierar jag mellan 1
Peter: Under vintern kör jag bara på löpbandet, 2 pass i veckan, Ett 6km pass och ett 10km pass.
6Km passet är upplägget
5 min uppvärming på 8,5 fart, sen stretching ca 3-5 min.
Startar med 11,5 fart och 2,5% lutning i 1-2 km, sen varierar jag mellan 1