Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips sökes gällande löpning
You need to log in to create posts and topics.

Jag är ingen direkt löpare, men sprang mycket för nått år sedan och hade också problem att komma in i det sköna flåset. För mig löste det sig genom att jag stannade upp efter nån kilometer o gick några minuter, sen när ja sprang igen så funkade det .

Idag tog det mig ca 13 km innan jag hittade någon form av vettigt flyt... Så kan det vara ibland. Jag tycker nog alltid att andra tredje km på varje pass är lite seg... Alltså för det mesta under uppvärmingen. Riktigt "flow" kommer först efter ca 15 lugna

Min teori är att man när man springer ute ock själv bestämmer farten startar lite långsammare och ökar farten efterhand medan man då man löper på löpband ofta sätter upp farten för högt initialt och därför känner sig pressat i början. Om det är så så bord

Idag sprang jag sån häringa taveling och det gick väl shysst nice för att vara årets premiärtäfvling.
Som Micke tippade så tror han att du ingår i samma kategori som han och jag plus massor av flera till antalet.

Ska vi se...tummetott, slickepott.....ski

Finns det egentligen någon undersökning som visar att nedvarvning är bra?

Har ingen aning men det skiter min kropp i.

Hej, var på samma taveling! Min första på 17 år, SKOJ!

Men jag har fått för mig att uppvärmning skall ske i "lugnt" temp och ... så gjorde jag ca 10 minuter innan start tog jag några olika repor i lugnt tempo (H) Start skottet (pipet) gick och efter 500

4:52 i snitt hade du 🙂

sant (här kan man inte fuska ;)) Men jag är rätt nöjd med mitt 4:52 ändå.

Det är inte det sämsta!