Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 18:08Jag är ingen direkt löpare, men sprang mycket för nått år sedan och hade också problem att komma in i det sköna flåset. För mig löste det sig genom att jag stannade upp efter nån kilometer o gick några minuter, sen när ja sprang igen så funkade det .
Jag är ingen direkt löpare, men sprang mycket för nått år sedan och hade också problem att komma in i det sköna flåset. För mig löste det sig genom att jag stannade upp efter nån kilometer o gick några minuter, sen när ja sprang igen så funkade det .
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 20:05Idag tog det mig ca 13 km innan jag hittade någon form av vettigt flyt... Så kan det vara ibland. Jag tycker nog alltid att andra tredje km på varje pass är lite seg... Alltså för det mesta under uppvärmingen. Riktigt "flow" kommer först efter ca 15 lugna
Idag tog det mig ca 13 km innan jag hittade någon form av vettigt flyt... Så kan det vara ibland. Jag tycker nog alltid att andra tredje km på varje pass är lite seg... Alltså för det mesta under uppvärmingen. Riktigt "flow" kommer först efter ca 15 lugna
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 18:06Min teori är att man när man springer ute ock själv bestämmer farten startar lite långsammare och ökar farten efterhand medan man då man löper på löpband ofta sätter upp farten för högt initialt och därför känner sig pressat i början. Om det är så så bord
Min teori är att man när man springer ute ock själv bestämmer farten startar lite långsammare och ökar farten efterhand medan man då man löper på löpband ofta sätter upp farten för högt initialt och därför känner sig pressat i början. Om det är så så bord
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 18:49Idag sprang jag sån häringa taveling och det gick väl shysst nice för att vara årets premiärtäfvling.
Som Micke tippade så tror han att du ingår i samma kategori som han och jag plus massor av flera till antalet.Ska vi se...tummetott, slickepott.....ski
Idag sprang jag sån häringa taveling och det gick väl shysst nice för att vara årets premiärtäfvling.
Som Micke tippade så tror han att du ingår i samma kategori som han och jag plus massor av flera till antalet.
Ska vi se...tummetott, slickepott.....ski
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 19:02Finns det egentligen någon undersökning som visar att nedvarvning är bra?
Finns det egentligen någon undersökning som visar att nedvarvning är bra?
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 19:40Har ingen aning men det skiter min kropp i.
Har ingen aning men det skiter min kropp i.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 21:25Hej, var på samma taveling! Min första på 17 år, SKOJ!
Men jag har fått för mig att uppvärmning skall ske i "lugnt" temp och ... så gjorde jag ca 10 minuter innan start tog jag några olika repor i lugnt tempo (H) Start skottet (pipet) gick och efter 500
Hej, var på samma taveling! Min första på 17 år, SKOJ!
Men jag har fått för mig att uppvärmning skall ske i "lugnt" temp och ... så gjorde jag ca 10 minuter innan start tog jag några olika repor i lugnt tempo (H) Start skottet (pipet) gick och efter 500
Quote from Elias Engqvist on 28 March 2010, 21:344:52 i snitt hade du 🙂
4:52 i snitt hade du 🙂
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 21:42sant (här kan man inte fuska ;)) Men jag är rätt nöjd med mitt 4:52 ändå.
sant (här kan man inte fuska ;)) Men jag är rätt nöjd med mitt 4:52 ändå.
Quote from Elias Engqvist on 28 March 2010, 22:12Det är inte det sämsta!
Det är inte det sämsta!