Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Än en gång så har det dryftats priser på lopp.
Det är nu år 2013 och inte 200X.
200X?
Undrar vilket år SFIF ( Svenska friidrottsförbundet ) ansåg det OK att personligen tjäna pengar på lopp. Exklusive Stockholm Marathon. tror ej de har godkänt detta. Me

Jag tjänar en massa pengar på att folk sitter i tv-soffan och käkar chips.

Då tycker jag att det är jättebra om nån som arrar ett bra och trevligt lopp också kan få tjäna pengar på det. Ska man bara ha tråkigt för att få tjäna pengar? Vad är problemet?

K-G, svenska orienteringsförbundet höjde för ett år sedan högsta tillåtna priset på tävling till 100:- för vuxen och 50:- för barn och ungdom. Går att göra vinst på detta också, men det är ett jäkla jobb. 🙂

Så orienteringsklubbar försöker oftare och of

Om privatpersoner eller företag arrangerar lopp så är det helt ok för dem att sätta vilka priser de vill och tjäna hur mycket pengar som helst. Det är sen upp till de löpintresserade att avgöra om de tycker att loppet och hur det arrangeras är ok. Inte ok

Jag instämmer i Flindras fråga; vad är problemet? Det är väl fortfarande frivilligt och upp till var och en att välja vilka lopp man ställer upp i och om man tycker det är värt pengarna? De flesta stora, dyra loppen säljer ju slut på extremt kort tid. Jag

Nu är jag inte med på hur du menar Anders?

Magnus.
Normalpriset för ett marathonlopp i Sverige ligger på 250 kronor.
6H 300
12H 500
24H 700
6D(ygn). 3.000. Fanns 2 gånger. Helpension. Dock ej lyxig säng.

Magnus, vad i mitt inlägg är du inte med på?

Jag undrar vad du menar är en annan sak med ideella arrangörer.

Kostar verkligen ett marathonlopp så lite som 250 kr? Det låter pyttelite tycker jag.