Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

6h på en 400M-bana måste ju vara rena drömmen att arrangera. Fast det kanske är svårt att då ihop 300 deltagare. 🙂

Flindra, Landskrona Marathon 220:- halvmara 150:-. Första jag kom ihåg, så vet inte om det är representaktivt.

Göteborg Marathon kostade 250 kr i år.
http://www.solvikingarna.se/Tavlingar/GoteborgMarathon/Information.aspx

Strunta i de mossiga förbunden och gör tävlingar som deltagarna vill ha, spännande banor och härliga upplevelser. Då kommer folket dit och även återkommer.
Priserna är det ju fritt att sätta. Sedan är det skatteverket som kan ha åsikter om vart vinsten gå

Om man skall bedriva seriös ungdoms- och tävlingsverksamhet som ideell förening får man rätta sig efter förbunden. Samarbete med kommunerna krävs för ekonomin. Även pengar från staten kommer den vägen.

Om man är ett gäng glada vuxna som inte bryr sig om

Bry sig om vad då?
Bry sig om att göra folk glada
Bry sig om att ge folk vad folk vill ha
Bry sig om att fler och fler börjar röra på sig i skog och på väg
Bry sig om att det faktiskt smittar ner i åldrarna och vi får fler ungdomar att lämna datorerna och

Bryr sig om att bedriva seriös ungdoms- och tävlingsverksamhet. Ge medlemmarna möjlighet att utbilda sig vidare inom sporten, att byta klubb, att ta sig vidare. Rätt svårt samtidigt.som man struntar i förbunden.

Vad jag hakar upp mig på är ordet "seriös"
Klart det alltid finns dom som bara vill tjäna pengar men dom blir inte långlivade.
Annars är ordet seriös en åsikt och där går din och min åsikt isär.
Men varför ska min åsikt vara sämre än din bara för att den

Flindra, Bromölla Marathon kostar också bara 220:- och halvan 160:-

Magnus, jag förstår ändå inte vad som är oklart. Jag skrev att om man är företag eller privatperson som får man göra som man vill och om man är en ideell organisation så är det en annan sak och pengarna då ska gå till organisationen.