Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 22:08Tycker att det är mycket olyckligt att tex Vasaloppet som är en sådan stor arrangör väljer att ta ut 1350kr i avgift för att springa 90km. Detta trots att man samma dag arrangerar stafettvasan (vilket man gjort ett antal år), dvs man har redan en organisa
Tycker att det är mycket olyckligt att tex Vasaloppet som är en sådan stor arrangör väljer att ta ut 1350kr i avgift för att springa 90km. Detta trots att man samma dag arrangerar stafettvasan (vilket man gjort ett antal år), dvs man har redan en organisa
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 23:12Anders, menar du att en ideell organisation liksom företag får ta ut vad den vill, och det bara är vad man använder pengarna till som skiljer sig?
Anders, menar du att en ideell organisation liksom företag får ta ut vad den vill, och det bara är vad man använder pengarna till som skiljer sig?
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 23:14Ola, göteborgsvarvet 650:- sätter väl ett slags golv. Jag tror fler ser sådana hör lopp som en upplevelse mer än en tävling. Och då gör det inget om det kostar.
Ola, göteborgsvarvet 650:- sätter väl ett slags golv. Jag tror fler ser sådana hör lopp som en upplevelse mer än en tävling. Och då gör det inget om det kostar.
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 23:27Visst är det en upplevelse de säljer, men inte är upplevelsen större i Sverige än i utlandet. Svd gjorde en jämförelse och svenska lopp var klart dyrare än motsvarande i andra länder. Tycker bara att det är synd att motionslopp har blivit en så stor affär
Visst är det en upplevelse de säljer, men inte är upplevelsen större i Sverige än i utlandet. Svd gjorde en jämförelse och svenska lopp var klart dyrare än motsvarande i andra länder. Tycker bara att det är synd att motionslopp har blivit en så stor affär
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 07:22Om upplevelsen är jämförbar kan det vara bra att få syn på andra aspekter som är unika för Sverige. Ett tänkbart exempel:
- Det har visat sig att det framför allt är välutbildade och välavlönade som står för en stor del av motionsboomen i Sverige. Vet in
Om upplevelsen är jämförbar kan det vara bra att få syn på andra aspekter som är unika för Sverige. Ett tänkbart exempel:
- Det har visat sig att det framför allt är välutbildade och välavlönade som står för en stor del av motionsboomen i Sverige. Vet in
Quote from Camilla Höög on 29 October 2013, 07:32Magnus, jag tog inte direkt upp vad ideella organisationer får ta ut i avgifter utan bara var pengarna ska gå.
Jag tycker att alla får ta ut vilka avgifter de vill oberoende av typ av organisation. Det är vad pengarna går till som skiljer. Det är varken n
Magnus, jag tog inte direkt upp vad ideella organisationer får ta ut i avgifter utan bara var pengarna ska gå.
Jag tycker att alla får ta ut vilka avgifter de vill oberoende av typ av organisation. Det är vad pengarna går till som skiljer. Det är varken n
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 07:45Förr ( kanske fortfarande gäller ) att om man sprang för en klubb i ett osanktionerat lopp så kunde man bli diskad för X antal år.
Det var ett sätt att kontrollera att överskott hamnade på ett bra ställe.
SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) var ansvarig
Förr ( kanske fortfarande gäller ) att om man sprang för en klubb i ett osanktionerat lopp så kunde man bli diskad för X antal år.
Det var ett sätt att kontrollera att överskott hamnade på ett bra ställe.
SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) var ansvarig
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 07:48Anders.
Ett sätt att få människor att testa att springa i tävling har hittills varit att hålla en låg startavgift.
Anders.
Ett sätt att få människor att testa att springa i tävling har hittills varit att hålla en låg startavgift.
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 12:02Det är en ganska märklig utveckling egentligen.
När motionstävlingar började fick man ofta betalt för att vara med eller så var de gratis.
Jag tror inte att dessa människor hade varit så pigga på att punga ut ett dagslön för rätten att springa eller åk
Det är en ganska märklig utveckling egentligen.
När motionstävlingar började fick man ofta betalt för att vara med eller så var de gratis.
Jag tror inte att dessa människor hade varit så pigga på att punga ut ett dagslön för rätten att springa eller åk
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 12:15Den här diskussionen kommer från tråden om Sandsjöbacka trail marathon där flera beklagade sig över att 400 kr är för dyrt. Nu pratar samma person som dissade 400 kr för detta lopp om att Göteborgsvarvets 650 kr är golvet för många tävlingar...
Den här diskussionen kommer från tråden om Sandsjöbacka trail marathon där flera beklagade sig över att 400 kr är för dyrt. Nu pratar samma person som dissade 400 kr för detta lopp om att Göteborgsvarvets 650 kr är golvet för många tävlingar...