Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTjörn Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Halv Ironman individuellt och lag.

Hem

Hejsan alla triathleter!
Jag funderar på att testa en halv ironman i Tjörn men skulle gärna vilja veta lite vad ni tycker om banan. Är banan "snäll" mot en eller är det en jobbig bana? Publik osv. Jag är tacksam för alla svar!

Banan är ganska trevlig inte så platt och tråkig, inte heller för kuperad och jobbig. Det var i och för sig lite tung löpt gyttja vid start, varvning och ur stigning vid sim momentet:-)

Min upplevelse 2008 är mycket positiv, även om min sluttid kunde varit bättre...
Vi hade ju också extrem tur med vädret. 🙂
Fint arrangemang men simningen var ju lite dyig som sagt samt att det var en del brännmaneter i plurret, glad jag hade våtdräkt då

Jag funderar starkt på att köra denna i år. Bara att hoppas att träningen flyter på bra.

Var det någon här som deltog i Mazda Stockholm Triathlon 2008?
Hörde att det var en mycket lyckad och inspererande bana!!

Hur ser cykelbanan ut? Är det mycket öppet förmodar att det kan blåsa en del där. Några tips från er som har tävlat innan?

det vår två lite mindre stigningar på varvet. sen var det en raka med ganska go motvind. Men i år ska sträckan gå annorlunda har jag hört.

Någon som vet när sista anmälningsdatum är? har letet på deras sida men inte hittat något.

Sista anmälningsdag är Onsdag 19/8.