Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men tydligen ÄR denna fråga ganska intressant då den dyker upp nästan varje sommar. För några år sedan var det Claes Åkesson som tog upp det i RW, så det är inte direkt en ny företeelse. Jag tycker det är en intressant fråga, då jag gillar att studera män

En anledning kanske är att det finns rätt dåligt med korta tights att välja på - både för damer och herrar. Det är bara att kolla på Wiggle eller i vilken sportbutik som helst så ser man att utbudet är riktigt skralt. Åtminstone om man jämför med halvlång

hm, jag förstår inte riktigt varför man oroar sig över bleka ben mm när man tränar. Man är ju ändå inte sitt snyggaste jag svettig, röd i ansiktet och med ansiktet i en grimas, om det nu är så viktigt att se snygg ut.
Vet dock att många av mina vänner ba

Många är inte bekväma med sin kropp.
Hade samma reaktion när jag tränade unga kvinnor i volleyboll. Det var några som ville spela i långa byxor.

Hela grejen beror väl på att det just nu är högsta mode att gå runt i långa tights även om man inte tagit ett löpsteg i hela sitt liv. På mitt kontor kommer 50-plusorna in på morgonen i tights och löparpjucks och jag är klok nog att inte fråga vad de gör

Med risk för att trampa i ömma grytor och röra om tårna på folk så kan jag inte låta bli att reflektera över att det här är ännu en diskussion om hur tjejer klär sig. En motsatt diskussion till denna är ju den om att tjejer som klär sig utmanande får skyl

Tacka vet jag orienteringen, där det snackas (illa) om gubbar (över 30) som har tights! 🙂

Jenny, min poäng var just den att folk får ha på sig vad de vill när de springer men själva konflikten ligger ju i att man tar på sig något potentiellt obekvämt för att känna sig bekväm, vilket är motsägelsefullt och därmed i min mening värt att diskutera

Skulle precis svara som Elina F ovan, att jag använder långa tights om jag ska springa terränglöpning där jag vet att det finns risk för rivsår, fästingar o dyl, eller där terrängen är okänd och jag därför vill skydda mig i förebyggande syfte.

Idag ska

Kristofer, min kommentar var mer riktad mot blogginlägget (med flera tidigare förlagor) än din kommentar. 🙂

För nåt år sen var det väl rätt mycket diskussion om det här med medelålders män i tights på cykel, så det diskuteras väl inte bara vad tjejer h