Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast om man behöver springa i kompressionstights så måste man ju täcka hela benen uppifrån och ner annars blir det ingen effekt på kärl och muskulatur? Kan det inte vara så enkelt att skribenten i onödan störts sig på några som vill uppnå detta?

Mikael F
🙂

Jag struntar i om det är män eller kvinnor, tycker bara det ser jäkligt varmt och opraktiskt ut med långa, svarta tights när det är sol och 25 grader.

Första google-träffen på "40 innan 40": Ellinor: http://sub40before40.blogspot.se

Jag älskar mina långa tights.. och mina långa snygga ben också för den delen!

Nä, jag älskar mina långtights och springer gärna i dom hela sommaren... Till vintern kör jag fodrade eller eller underställ under vanliga tightsen. Vill jag ha bruna ben så

Som min tonårsdotter uttryckte sig: Löpartights är as-modernt! När jag funderade över varför man ser så himla många tjejer/kvinnor som promenerar omkring löparklädda till synes utan att träna.

Så enkelt kan det ju också vara.... 🙂

Har också funderat över varför man byter om så mycket för promenader, men det kan ju bero lite på vad man hade på sig innan... Inte ens jag skulle vilja promenera i supertajta Cheep Mondays.

När det gäller korta tights måste jag erkänna att jag själv har

Jag tror många helt enkelt inte byter om till träningskläder när dom går, dom har det som vardagskläder. I rusningstrafik ser man många unga på väg till plugget (förmodligen) iklädda just det. Förstår dom faktiskt för jag tycker det är bra mkt snyggare än

Jag tycker mina löpartajts är mkt bättre till kjol när det regnar än mina do i bomull ... så det händer att de åker på t ex om jag cyklar till stan/affären i regn etc
.... men att undra över vad folk har på sig när de springer; jo det gör jag. Mest undra

Jag funderar faktiskt ytterst sällan på vad folk har på sig när jag springer. Ser det helt enkelt inte, mina tankar är någon helt annanstans. 🙂

Hej, jag läste också den där bloggen och undrar mest hur hon orkar bry sig om hur andra klär sig i löpspåret?!

Har ni testat långa tights på sommaren? Själv springer jag en del i långa tights även i solgass mitt på dagen/sommartid och tycker inte att det