Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Att vilja springa i långa tights sommartid för att man tycker att benen är för bleka, för sladdriga, what ever är väl helt OK skäl? Det är inte alla, som känner sig bekväma med att visa för mycket och då är väl det deras ensak?

Själv föredrar jag så lit

Jesper, det där med temperaturupplevande måste vara väldigt individuellt. För mig är det en jätteskillnad att ha långa tights och mina 3/4-långa. Med de långa kan jag nästan storkna av värmen när tempen går över 10-12 grader. Och likaledes är det rejäl sk

Det KAN ju vara så att komforten kommer även först för de som springer i långa också. Att ev daller är plågsammare än den extra värme de långa genererar. Fysiskt alltså.

Oavsett orsak så har ju bloggaren lyckats med sitt syfte, nämligen att sätta igång en diskussion.
Hon behöver inte vara ytlig och utseendefixerad för det, tycker åtminstone jag!

Att springa i långa tights när det är varmt är väl en sak, men är det bara jag som reflekterat över att vissa springer i hellånga tights, merinoullströja och löparjacka runt midjan i 20+ grader?

Sprang i sånadär fula tights, mitt-på-låret-varianten ni v

Är det inte mer kreativt, om man har en åsikt om någon annans åsikt, att ta den diskussionen med bloggaren själv i fråga? Eller i kommentarsfältet på bloggen? Att ha åsikter om nån annans åsikter där personen i fråga inte är påminner lite om att sitta och

Somliga är väl frusna av sig. Jag skulle däremot reagera om någon sprang i "mjukisoverall" a la 80-tal plus sopsäck, som killen i filmen "Du gör mig galen". Det där med sopsäcken fattade jag inte, men det kanske var meningen att det skulle vara obegriplig

."Det händer t.om att jag springer enbart i löpar-bh när värmen blir alltför svårhanterlig (bor i USA fn och där är det varmt!) - visst händer det att man får någon konstig blick, men det är bara att ignorera."

Modigt, kommer inte sedlighetspolisen? 😉

Angående sopsäckar: enligt boken så springer han i sopsäck för att svettas mer, och därmed förbränna mer fett. Oklart om det funkar i verkligheten, dock...

Kristina: har inte tänkt på det, jag får väl återkomma med rapport om så skulle ske 😉