Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTjejvättern
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Är rätt ny här och vet inte om tjejvättern diskuteras någon annanstans så jag tar mig friheten och slänger iväg en fråga här. Jag, syster och en kompis har bestämt oss för att cykla tjejvättern iår (första gången för mig) och då undrar jag givetvis o

Hej!
Jag cyklade tjejvättern första gången förra året.
Mitt tips är att tänk på att äta och dricka ordentligt. Förra året var det extremt bra väder (stekande sol och 25 grader varmt). Inte alls optimalt för långcykling. Jag var väldigt noga med att drick

Tack för tipsen 🙂

Jag är grymt laddad faktiskt, blev riktigt pepp när min kompis föreslog detta.. och det kommer bli ett roligt motionslopp för mig då jag inte har nån räsercykel direkt 😉

Janna,
Om du hade tänkt att köra flera motionslopp som uppladdning inför TV, kika på http://www.scfmotion.se/ansoktalopp.php
än så länge är det dessa datum som gälla, dock ändring kan ske.

Det kan vara på plats att boka in ett par st i förberedelse. 🙂

Funderar också på TV men har inte anmält mig än. Vill känna lite mer på orken först och kanske cykla något kortare motionslopp före för att se hur det funkar...

Gary: Jag hade tänkt köra lite egna längre motionslopp när våren kommer, tror du inte det duger? 😉

Pia: Du kan få hänga med på mina motionslopp 😉

Janna: Det vore himla kul med lite sällskap både på motionsturer någon gång ibland och kanske nått tävlingskopp också. Hur ser dina träningsplaner för våren ut? Jag har bl a anmält mig till tjejtrampet i Västerås i maj - en runda på 5 mil men jag tror att

Janna:
Visst kan det det.
Egna turer (personligen) brukar innebär högre intensitet, vilket jag få tillbaka när jag kan njuta en runda i sällskap 🙂

Pia: Jag har inga planer ännu, därför jag frågar här efter tips 🙂 Jag har aldrig cyklat nåt sånt här lopp tidigare. Just nu är min träning gym/bodycombat/box och så cyklar jag dagligen till jobbet (1,2 mil tor) och så promenader. Men det känns roligt att

Det där med känslan "aaaaldrig igen!!" är precis som att föda barn. Gör så ont så det vill man aldrig göra om. Efter ett tag glömmer man smärtan och ser bara det positiva, och så gör man det igen. 😉

En kompis till mig (som är långt ifrån vältränad) körd