Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTjockis
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller på att gå ner i vikt och undrar om kroppsvikten påverkar simningen något?
Kommer jag simma snabbare om jag går ner 5kg och i så fall hur mycket?

Oj, det tror jag inte går att svara på så... Just i simning tror jag 5 kg hit eller dit, för vanliga motionärer, spelar nästan obefintlig roll. Att bli snabbare i simning handlar i första hand om att ha en god teknik och sen på det en uthållighet och styr

-

iceman titta gärna på ute SM och räkna antal smårunda simmare du ser. Ingen duktig undgomare är smårunda.

sara pratade om motionsimmare.

jag är ca 14kg övervikt och har gått ner ca 5kg de siste 5-6 månadeer. jag tror inte att jag är snabbare för att j

Hej!

Jag börjar på nybörjarkurs i september förra året, och sen november tills idag har jag gått ner knappt 15 kg, men jag kan inte direkt säga att jag märkt av någon förbättring, förutom att det känns något roligare att faktiskt ta på baddräkten.

Jag h

Jo förresten en sak har jag märkt, börjar frysa mycket fortare nu!

Kan förresten lägga till att jag har gått ner 50 kg i vikt och har en grymt mycket bättre fysik/kondition nu, men inte simmar jag fortare inte. Deprimerande vafan. 😉

Tur att jag har anmält mig till intensivkurs i simning, DET BEHÖVS. 😀

Grymt bra jobbat med viktminskningen Sara!
Själv har jag gått ner drygt 20kg och blivit vansinnigt mycket snabbare i löpspåret i alla fall. Vikten har varit ganska konstant sen jag börjat simma och hade hoppats på 5 sekunder/100m/kg eller nåt.... :p

Ja, löpningen är ju en helt annan femma... Där har ju förändringen varit från att ha blivit flåsig av en enkel promenad till dagis till att typ obehindrat springa i 6-mintempo. Jag skulle säga att det går nästan inte att springa med stor övervikt, för tun

Ice man, jag tror inte låg fettprocent är en nackdel. Jag tror dom flesta skulle välja de framför hög fettprocent 🙂