Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 13:19Låg fettprocent är en nackdel eftersom man fryser lätt och får kass flytförmåga och därmed dåligt vattenläge och får kämpa mer bara för att hålla sig uppe. Även bland eliten så ser man att simmare definitivt har en högre fettprocent än tex löpare.
Låg fettprocent är en nackdel eftersom man fryser lätt och får kass flytförmåga och därmed dåligt vattenläge och får kämpa mer bara för att hålla sig uppe. Även bland eliten så ser man att simmare definitivt har en högre fettprocent än tex löpare.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 14:32Visst är det konstigt att inte Phelps sjunker till botten 🙂
BILD:http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTsg1h0lByzNYniVanlnaCPL2kqMlw-9kBVeKDVTB3UvUliInPlHFcrH4Gf
Visst är det konstigt att inte Phelps sjunker till botten 🙂
BILD:http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTsg1h0lByzNYniVanlnaCPL2kqMlw-9kBVeKDVTB3UvUliInPlHFcrH4Gf
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 14:55*gillaknapp*
Enligt ovanstående resonemang, skulle mannen på bilden som Johannes visar, sjunka som en gråsten.....
*gillaknapp*
Enligt ovanstående resonemang, skulle mannen på bilden som Johannes visar, sjunka som en gråsten.....
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 15:15Simmare är väl smala för att de tränar riktigt mkt, inte för att det, som i cykling eller löpning, är en enorm nackdel att väga lite extra.
Personligen märker jag att vattenläget försämras och tiderna blir sämre när jag tagit tag i löpningen och blivit li
Simmare är väl smala för att de tränar riktigt mkt, inte för att det, som i cykling eller löpning, är en enorm nackdel att väga lite extra.
Personligen märker jag att vattenläget försämras och tiderna blir sämre när jag tagit tag i löpningen och blivit li
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 15:57Bara jag som i sammanhanget tycker det är rätt ointressant att jämföra med världsrekordhållarna? 🙂
Hur som haver... Vattenläget + tekniken + grundfysiken/konditionen lär avgöra. Jag har även träffat på simmare som gymmat för att bli kralligare/starkar
Bara jag som i sammanhanget tycker det är rätt ointressant att jämföra med världsrekordhållarna? 🙂
Hur som haver... Vattenläget + tekniken + grundfysiken/konditionen lär avgöra. Jag har även träffat på simmare som gymmat för att bli kralligare/starkar
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 17:37Det stämmer nog att elitsimmare inte heller har jättebra flytförmåga, men de har dock en extremt bra teknik och hög styrka som mer än väl kompenserar för detta. Och sen simmar de ju oftast inte mer än 100-200m i sträck heller då deras träning är inriktad
Det stämmer nog att elitsimmare inte heller har jättebra flytförmåga, men de har dock en extremt bra teknik och hög styrka som mer än väl kompenserar för detta. Och sen simmar de ju oftast inte mer än 100-200m i sträck heller då deras träning är inriktad
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:13Ok. Jag håller med. Jämförelsen haltar lite. Men vad skulle jag ha gjort då?. Det var ju öppet mål! Passa bakåt. Nepp! Inte min melodi. Får jobba på det 🙂
#Förlåt#
Ok. Jag håller med. Jämförelsen haltar lite. Men vad skulle jag ha gjort då?. Det var ju öppet mål! Passa bakåt. Nepp! Inte min melodi. Får jobba på det 🙂
#Förlåt#
Quote from Elias Engqvist on 4 March 2012, 21:51Hade det varit fördelaktigt att ha mer fett vid snabbsimning så hade väldseliten haft det - det är ganska självklart.
Hade det varit fördelaktigt att ha mer fett vid snabbsimning så hade väldseliten haft det - det är ganska självklart.
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 12:32"Hade det varit fördelaktigt att ha mer fett vid snabbsimning så hade väldseliten haft det - det är ganska självklart."
Återigen, man kan inte jämföra vad som fungerar bäst för eliten med vad som fungerar bäst för motionärer och nybörjare. Världseliten
"Hade det varit fördelaktigt att ha mer fett vid snabbsimning så hade väldseliten haft det - det är ganska självklart."
Återigen, man kan inte jämföra vad som fungerar bäst för eliten med vad som fungerar bäst för motionärer och nybörjare. Världseliten
Quote from j sollerman on 5 March 2012, 13:58Nu tror jag Christer skrev om simning och inte om Alpint.
Nu tror jag Christer skrev om simning och inte om Alpint.