Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 13:02Är du verkligen intresserad av simning? I ovan länkad FB-tråd - din Ice Man - berättar du att du kan varken simma under vatten eller på och det verkar genomgående att du bara har negativa upplevelser i samband med simning, för kallt i vattnet, för lite fe
Är du verkligen intresserad av simning? I ovan länkad FB-tråd - din Ice Man - berättar du att du kan varken simma under vatten eller på och det verkar genomgående att du bara har negativa upplevelser i samband med simning, för kallt i vattnet, för lite fe
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 16:44Var glad att det är någon som drar igång lite diskussioner i detta halvdöda forum 😉
Var glad att det är någon som drar igång lite diskussioner i detta halvdöda forum 😉
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 16:47@IceMan (t+)
@IceMan (t+)
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 17:32@IceMan
Då du tillhör den minoriteten som inte använder Funbeat för att registrera träning samt även går under pseudonym, får du nog räkna med att inte bli tagen på lika stort allvar som andra.
@IceMan
Då du tillhör den minoriteten som inte använder Funbeat för att registrera träning samt även går under pseudonym, får du nog räkna med att inte bli tagen på lika stort allvar som andra.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 20:20Ice Man -
Ok, din teori är att personer med väldigt låg fettprocent och dålig simvana har en nackdel? Nackdelen är då om jag förstått det rätt att dessa personer behöver ägna energi åt att flyta istället för att ägna den energin åt att ta sig framåt i b
Ice Man -
Ok, din teori är att personer med väldigt låg fettprocent och dålig simvana har en nackdel? Nackdelen är då om jag förstått det rätt att dessa personer behöver ägna energi åt att flyta istället för att ägna den energin åt att ta sig framåt i b
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 12:49Sista meningen stämmer jag in helt på, det finns en optimal mängd kroppsfett där kompromissen mellan lågt vattenmotstånd och flytförmåga blir optimal. Håller också med om att fördelningen av fett spelar in, typisk kvinnlig anatomi med mer fett på benen oc
Sista meningen stämmer jag in helt på, det finns en optimal mängd kroppsfett där kompromissen mellan lågt vattenmotstånd och flytförmåga blir optimal. Håller också med om att fördelningen av fett spelar in, typisk kvinnlig anatomi med mer fett på benen oc
Quote from j sollerman on 7 March 2012, 14:14Att du inte klarar att simma frisim längre än 75 meter har nog väldigt lite att göra med din fettprocent.
Att du inte klarar att simma frisim längre än 75 meter har nog väldigt lite att göra med din fettprocent.
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 17:29Jag förstår inte hur du menar Iceman, som jag tolkar det så menar du att det är olika optimala fettprocent för vältränade/motionärer/m.m., men i samma inlägg säger du att du tror att det finns EN optimal fettprocent?
Antingen finns det väl en optimal fet
Jag förstår inte hur du menar Iceman, som jag tolkar det så menar du att det är olika optimala fettprocent för vältränade/motionärer/m.m., men i samma inlägg säger du att du tror att det finns EN optimal fettprocent?
Antingen finns det väl en optimal fet
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 17:35En annan sak med den typiskt kvinnliga anatomin är ju fett på framsidan av bröstet, och det är ju negativt. Det är långt ifrån säkert att den eventuella fördelen av fett på stussen och benen är större än nackdelen av fettet på framsidan av bröstet. Inte g
En annan sak med den typiskt kvinnliga anatomin är ju fett på framsidan av bröstet, och det är ju negativt. Det är långt ifrån säkert att den eventuella fördelen av fett på stussen och benen är större än nackdelen av fettet på framsidan av bröstet. Inte g
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 12:22Det finns en optimal fettprocent att ligga på, denna nivå ligger antagligen någonstans mellan 10-20%. I den lägre delen för elit och i den högre delen för nybörjare. Ganska enkelt tycker jag. Sen måste man komma ihåg att även smala personer kan ha relativ
Det finns en optimal fettprocent att ligga på, denna nivå ligger antagligen någonstans mellan 10-20%. I den lägre delen för elit och i den högre delen för nybörjare. Ganska enkelt tycker jag. Sen måste man komma ihåg att även smala personer kan ha relativ