Quote from Funbeat user on 10 March 2012, 12:26"http://www.autogrammbuch.de/sport/schwimmen/holmertz1.JPG en till som inte borde flyta så bra Iceman"
Det är sant, han har en kroppsbyggnad som liknar min.
"http://www.autogrammbuch.de/sport/schwimmen/holmertz1.JPG en till som inte borde flyta så bra Iceman"
Det är sant, han har en kroppsbyggnad som liknar min.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 11:02Om du ser barn göra flytövningar som nybörjare tycker jag det är uppenbart att det inte är kroppskonstitutionen som avgör vilka som flyter bäst utan hur man hanterar balansen i vattnet, eg avslappning och vikfördelning.
Sen blir effekten av detta ännu ty
Om du ser barn göra flytövningar som nybörjare tycker jag det är uppenbart att det inte är kroppskonstitutionen som avgör vilka som flyter bäst utan hur man hanterar balansen i vattnet, eg avslappning och vikfördelning.
Sen blir effekten av detta ännu ty
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 11:23Ice Man.
Jag vet att du har pratat om det här ämnet ganska länge, men tror du egentligen inte det bara är så att du har stora problem med att flyta och därför försöker ange din kroppssammansättning som orsak (för dig själv) och genom detta "slipper" jobb
Ice Man.
Jag vet att du har pratat om det här ämnet ganska länge, men tror du egentligen inte det bara är så att du har stora problem med att flyta och därför försöker ange din kroppssammansättning som orsak (för dig själv) och genom detta "slipper" jobb
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 12:44Jag vet att det finns andra faktorer som avgör men eftersom denna tråd handlar om kroppsfettets fördelar och nackdelar vid simning så är det väl detta vi skall diskutera.
Tar jag på mig en kort våtdräkt så flyter jag, utan våtdräkt så sjunker jag med be
Jag vet att det finns andra faktorer som avgör men eftersom denna tråd handlar om kroppsfettets fördelar och nackdelar vid simning så är det väl detta vi skall diskutera.
Tar jag på mig en kort våtdräkt så flyter jag, utan våtdräkt så sjunker jag med be
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 13:48Alla tråder som handla om problem med simning gå du iceman alltid till kroppsfet.
Du sjunker, du frysa, du har svår att andas, du har ingen benspark, du få vatten i näsan.... Allt pga du har för lite kroppsfett eller hur?
Det har absolut inget att göra
Alla tråder som handla om problem med simning gå du iceman alltid till kroppsfet.
Du sjunker, du frysa, du har svår att andas, du har ingen benspark, du få vatten i näsan.... Allt pga du har för lite kroppsfett eller hur?
Det har absolut inget att göra
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 15:45Ryan, Ismannen har också klagat på att han inte kan simma under vattnet, för då flyter han upp.
"Jag har problem med att simma under vattnet. Problemet är att jag flyter upp mot ytan hela tiden efter några simtag. Hur ska man göra? Det ironiska i detta ä
Ryan, Ismannen har också klagat på att han inte kan simma under vattnet, för då flyter han upp.
"Jag har problem med att simma under vattnet. Problemet är att jag flyter upp mot ytan hela tiden efter några simtag. Hur ska man göra? Det ironiska i detta ä
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 19:22Tycker ni ska vara glada att det är någon som drar igång lite diskussioner i detta halvdöda forum. 😉
Tycker ni ska vara glada att det är någon som drar igång lite diskussioner i detta halvdöda forum. 😉
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 20:20Ska det var din standard svar nu när för lite fett fungera inte längre
Ska det var din standard svar nu när för lite fett fungera inte längre
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 20:54Vi (?) skulle nog vara mer glada om du lärde dig att simma.
Vi (?) skulle nog vara mer glada om du lärde dig att simma.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 21:38Har tävlingssimmat under en period på 12 år , när jag vid 18 års ålder mönstrade inför lumpen vägde jag ca: 64 kg med en längd på 173 cm. Idag väger jag ca 75kg och inte vid något tillfälle i livet har jag kunnat flyta förr mina ben sjunker som stenar.
Har tävlingssimmat under en period på 12 år , när jag vid 18 års ålder mönstrade inför lumpen vägde jag ca: 64 kg med en längd på 173 cm. Idag väger jag ca 75kg och inte vid något tillfälle i livet har jag kunnat flyta förr mina ben sjunker som stenar.