Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 12:57Då är vi äntligen inne på hydrodynamik, hydrostatisk, fluidstatik, fluidmekanik, negativ-, postiv- och neutral flytkraft osv. osv.. Delvis också aerodynamiken och aerostatiken, då huvuddelen av den planande kroppen befinner sig ovan vattenytan.
En sak är
Då är vi äntligen inne på hydrodynamik, hydrostatisk, fluidstatik, fluidmekanik, negativ-, postiv- och neutral flytkraft osv. osv.. Delvis också aerodynamiken och aerostatiken, då huvuddelen av den planande kroppen befinner sig ovan vattenytan.
En sak är
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 13:13Exakt, vi får skilja på att plana, dvs ligga ovanpå vattnet, och ligga plant i vattnet. Ganska stor skillnad.
Exakt, vi får skilja på att plana, dvs ligga ovanpå vattnet, och ligga plant i vattnet. Ganska stor skillnad.
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 12:22Blev jag jagad av en haj då skulle jag nog kunna simma så fort att jag planar på vattnet 😉
Blev jag jagad av en haj då skulle jag nog kunna simma så fort att jag planar på vattnet 😉