Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 09:14Intressant att många verkar använda tävlingsfart som ett sätt att toppa formen. Själv kan jag inte säga att jag brukar köra någon utpräglad formtoppning, annat än att jag minskar den vanliga träningen och lägger in korta intervaller i överfart för att få
Intressant att många verkar använda tävlingsfart som ett sätt att toppa formen. Själv kan jag inte säga att jag brukar köra någon utpräglad formtoppning, annat än att jag minskar den vanliga träningen och lägger in korta intervaller i överfart för att få
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 09:35Du hittar ibland träning i tävlingsfart under andra namn i olika träningssystem, framför allt för mara-fart. Dessa "sub-tröskel"-pass syftar nödvändigtvis inte till effektivitet på mara-distansen utan till högre aerob träningseffekt utan att slita eller s
Du hittar ibland träning i tävlingsfart under andra namn i olika träningssystem, framför allt för mara-fart. Dessa "sub-tröskel"-pass syftar nödvändigtvis inte till effektivitet på mara-distansen utan till högre aerob träningseffekt utan att slita eller s
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 18:30Kan man ha ngt annat än tävlingsfart som riktlinje på intervallpassen?
Jag svarar nej, har oerhört svårt för instruktioner som går ut på att man ska springa i 75% av maxfart el liknande luddiga upplägg. Enda undantaget är att ange procentsats av tävlings
Kan man ha ngt annat än tävlingsfart som riktlinje på intervallpassen?
Jag svarar nej, har oerhört svårt för instruktioner som går ut på att man ska springa i 75% av maxfart el liknande luddiga upplägg. Enda undantaget är att ange procentsats av tävlings