Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna med träningsvärk?
You need to log in to create posts and topics.

Hur ser ni på detta? Är det lämpligt att belasta en muskel som redan ömmar med mer träning? Gör träningen att "läkningen" går fortare eller är det precis tvärtom?

Njaäe... ingen mer "träning" enligt min åsikt. Däremot helt ok att "använda" / "aktivera" muskeln så att blodflödet ökar vilket kan ge bättre återhämtning. Så kallad "aktiv vila", "återhämtningsjogg", osv.

Eftersom det är muskefibrer som bryts av, så är det vettigt att ha vila (återuppbyggnad) mellan passen...

Som Markus sa, rör på dej du. Försök inte sätta några rekord bara. En risk med att springa med träningsvärk är att man kan få så knäppt rörelsemönster när det stramar och så drar du på dej nåt annat som är värre, typ skavsår, spända axlar, onda knän osv.

Jag fungerar kanske annorlunda men jag tycker det knappt finns något skönare än att återhämtningsjogga om jag är stel och öm, när blodflödet kommer igång och musklerna blir mjuka igen kan jag nästan röra mig normalt. Nyckeln till njutningen är dock återhå

Träningsvärk efter det att man kutat kanske för mycket å för fort skall man nog ta på fullaste allvar......Jag brukade på den tiden då jag kutade fort å myche(Månkarboiska för mycket) att cykla som alternativ träning ....men faan så sakta så att jag inte

Fast är det inte bara om det är tämligen mycket träningsvärk man behöver bekymra sig? Skulle jag låta bli att träna varenda gång jag har lite träningsvärk nånstans då blir det inte mycket träna av 🙂

Nåja, det är ändå dagsformen som avgör i slutänden om

Helt rätt..."My Lady"....den dan man känner av "allt ".....då sätter man sig hemma framför TV:n med chipspåsen å biran...och omfamnas av det där stora eländiga mörkret som slutar i en enda stor tragiskt nerförsbacke....URK//Kjell.

Kjell, vilken mardröm! Nej, ush jag försöker nog balansera någonstans mitt emellan jag, träna så ofta jag kan och har lust och vilar om jag tror jag måste 🙂

...sen springer jag nog inte så fort att farten är något problem 😀

Lady godiva, är det bara dagsformen som avgör???

Man måste ta sig i kragen och härda ut lite när det tar emot, annars blir det inga resultat...