Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna med träningsvärk?
You need to log in to create posts and topics.

Lady godiva, är det bara dagsformen som avgör???

Man måste ta sig i kragen och härda ut lite när det tar emot, annars blir det inga resultat...

/ignore

Tja efter det att Petra har sagt sitt tvenne gånger så törs faan inte jag säga emot----...men till en viss gräns???? Eller hur Petra..?//Kjell.

Ja man kan ignorera dagsformen, annars blir det som sagt var inga resultat.

Edit:
Kjell, jag vet inte varför det blev dubbelt, det verkar bli det ibland av ngn konstig anledning.

Låter som en jättebra idé att ignorera dagsformen, i alla fall om man njuter av lidande.

Om man ska ignorera att det gör ont ska man veta att det onda inte betyder att man är skadad! Annars blir det inte bättre av att träna utan sämre. Träningsvärk kan man gott köra lite återhämtningsträning på men inte full effekt - det blir inget bättre av.

Precis Christer, man ska ju inte träna stenhårt om man har jätteont, däremot är det bara bra att få lite genomströmning av blod i musklerna.

Jag tror folk i allmänhet lyssnar för mycket på dagsformen, sen blir det ingen träning alls.

Visst helt rätt det där med lidandet....men det måste ske under reglerade premisser....Man får alltså inte skada sig så att man inte i fortsättningen kan ha tillgång till sitt "favorit-lidande".....Har man benen som favvo-lidande å dom går åt helvete så k

Ja Kjell, egentligen tycker vi nog ganska lika, men frågan är vad vill uppnå och vilken koll en vanlig motionär har på sådana saker. jag tränar på en hög nivå och känner att jag har full koll på när det "är fel ont" och rätt ont" i dagsformen.

Edit:
och

Petra - kan hålla med om att många tänker alldeles för mycket på hur dom känner sig istället för att bara ge sig ut och träna!