Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna pannben
You need to log in to create posts and topics.

T-N: Jo, jag tänker mer i tankar av Borgskalan.

Sen är det klart att jag förstår hur du tänker. 34:52 är alltid snabbare än 35:00. Det fanns en anledning till att jag valde att försöka att inte ens tänka i tankar om personbästa osv när jag startade om m

Markus: om man tävlar springer man för att göra så bra tid som möjligt (eller för att vinna, men det är inte så många som är där uppe), och då måste man räkna med att det inte kommer vara en alltigenom behaglig resa. Det jag tycker passar bäst är att besk

Obehag - ja.
Illamående och smärta - nej.

Kanske märker jag ord, men illamående och smärta känns inte riktigt som rätt beskrivning på det jag upplever i slutet av de lopp jag ger allt. Obehag känns däremot som ett klart bättre ord.

Markus: det är nog bra att väga orden, det är inte så lätt att beskriva en känsla. Egentligen tycker jag nog "obehag" är bäst ord även för det jag upplever, att jag kör med "illamående" för att spetsa till lite och är som ett svar på "smärta" som jag tyck

För att komma med lite kontruktiva tips:
Läs nedanstående sidor.
Det är cykelrelaterade sidor, men det är samma saker som händer i huvudet oavsett om man cyklar, springer eller vad det nu må vara.
Den nedersta länken går till ett frågeformulär där man tä

Wow, ska du köpa cykel?

@Maria, tack för bra länkar!

Mitt pannben är det inget fel på, det är resten som knasar;).