Quote from Guest on 15 August 2013, 13:35Hej
Jag skall springa midnattsloppet på lördag. Brukar vara hyggligt trångt i starten, speciellt som jag hamnat i en lite för långsam startgrupp. Jag vet, midnattsloppet är kanske inget lopp man "persar" på men ändå, jag har en idé. Kanske inte så revolut
Hej
Jag skall springa midnattsloppet på lördag. Brukar vara hyggligt trångt i starten, speciellt som jag hamnat i en lite för långsam startgrupp. Jag vet, midnattsloppet är kanske inget lopp man "persar" på men ändå, jag har en idé. Kanske inte så revolut
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 13:45Jag har testat med vad jag anser gott resultat. På Göteborgsvarvets Seedningslopp startade jag 6 minuter efter starten gått och gjorde personbästa på 41 minuter.
Jag har testat med vad jag anser gott resultat. På Göteborgsvarvets Seedningslopp startade jag 6 minuter efter starten gått och gjorde personbästa på 41 minuter.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 13:47Det beror lite på "hur fel" startgrupp du hamnat i. Är de framför mkt sämre så kommer du ju relativt snabbt hinna ifatt gruppen.
Jag gjorde liknande på GBG-varvet för många år sen och då kom jag in i "väggen" av löpare efter ca 4 km.
Kan ju vara bättre
Det beror lite på "hur fel" startgrupp du hamnat i. Är de framför mkt sämre så kommer du ju relativt snabbt hinna ifatt gruppen.
Jag gjorde liknande på GBG-varvet för många år sen och då kom jag in i "väggen" av löpare efter ca 4 km.
Kan ju vara bättre
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 13:49Göteborgsvarvets seedningslopp upplevde jag inte alls som trångt (i jämförelse med GBG-varv eller midnattsloppet) så det är frågan om inte den jämförelsen haltar lite 🙂
Göteborgsvarvets seedningslopp upplevde jag inte alls som trångt (i jämförelse med GBG-varv eller midnattsloppet) så det är frågan om inte den jämförelsen haltar lite 🙂
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 13:57Seedningsloppet hade över 2100 personer i samma startgrupp och jag uppskattade bredden på banan till 3-4 meter vid läktarna så anser nog att det var hyfsat trångt.
Midnattsloppet har ju uppåt 9 olika starttider.
Seedningsloppet hade över 2100 personer i samma startgrupp och jag uppskattade bredden på banan till 3-4 meter vid läktarna så anser nog att det var hyfsat trångt.
Midnattsloppet har ju uppåt 9 olika starttider.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 14:02Idén tror jag är överskattad. För att den skall fungera, gäller det att vara betydligt snabbare än medlöparna i sin grupp. Det gäller också att beräkna var du kommer i kapp trängseln. Är det på ett olämpligt ställe, så kommer du inte att tjäna på metoden.
Idén tror jag är överskattad. För att den skall fungera, gäller det att vara betydligt snabbare än medlöparna i sin grupp. Det gäller också att beräkna var du kommer i kapp trängseln. Är det på ett olämpligt ställe, så kommer du inte att tjäna på metoden.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 14:06Fast seedningsloppet hade ett välfungerande system att man fick gå in i fållan för den tid man siktade på. Detta gjorde att startgruppen stod i hyfsat rätt fartordning från start. Jag upplevde det inte som trångt alls och på många ställen var bredden över
Fast seedningsloppet hade ett välfungerande system att man fick gå in i fållan för den tid man siktade på. Detta gjorde att startgruppen stod i hyfsat rätt fartordning från start. Jag upplevde det inte som trångt alls och på många ställen var bredden över
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 14:23Nu är det några år sen jag sprang Midnattsloppet i Stockholm, men jag kommer ihåg att man startade på Ringvägen och att det var rätt gott om plats första kilometern. Tittar jag på kartan så ser det rätt lättsprunget ut de första 3 kilometrarna, innan uppf
Nu är det några år sen jag sprang Midnattsloppet i Stockholm, men jag kommer ihåg att man startade på Ringvägen och att det var rätt gott om plats första kilometern. Tittar jag på kartan så ser det rätt lättsprunget ut de första 3 kilometrarna, innan uppf
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 14:38Om man är god för runt 1:35 och startar sist i grupp 2 (1 minut före grupp 3) på Gbgvarvet är det väldigt lite trängsel.
Om man är god för runt 1:35 och startar sist i grupp 2 (1 minut före grupp 3) på Gbgvarvet är det väldigt lite trängsel.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 14:47Har sprungit Midnattsloppet de två senaste åren och det är ofantligt trångt hela vägen. Jag stod i 3C förra året (50-55 min) men medelhastigheten i den gruppen var snarare över timmen. Jag sprang på 52 min, dvs väl inom ramarna för min grupp men kom ifatt
Har sprungit Midnattsloppet de två senaste åren och det är ofantligt trångt hela vägen. Jag stod i 3C förra året (50-55 min) men medelhastigheten i den gruppen var snarare över timmen. Jag sprang på 52 min, dvs väl inom ramarna för min grupp men kom ifatt