Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 15:49Gissningsvis är det så att de snabbare löparna vet betydligt bättre vilken sluttid de får. En 39-minuters-löpare ljuger förmodligen inte ihop att han skall springa på 36 minuter. Bland 60-minuters-löparna finns nog rätt många som saknar tävlingsvana eller
Gissningsvis är det så att de snabbare löparna vet betydligt bättre vilken sluttid de får. En 39-minuters-löpare ljuger förmodligen inte ihop att han skall springa på 36 minuter. Bland 60-minuters-löparna finns nog rätt många som saknar tävlingsvana eller
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 15:56absolut bästa i detta fallet måste vara att ställa sig längst fram i startgruppen om man vet att man är snabbare än de flesta andra, då har du ju 5min till gruppen framför och de har spritt ut sig coh är förmodligen lite snabbare. du slipper den värsta tr
absolut bästa i detta fallet måste vara att ställa sig längst fram i startgruppen om man vet att man är snabbare än de flesta andra, då har du ju 5min till gruppen framför och de har spritt ut sig coh är förmodligen lite snabbare. du slipper den värsta tr
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 17:22Helt sant, Mister Blister. Men - jag kollade statistiken förra sommaren, och det var oroväckande många löpare som springer betydligt långsammare än vad startgruppen anger.
Den som sprang på 50:00 borde ha kommit på plats 4437 bland männen och plats 526 b
Helt sant, Mister Blister. Men - jag kollade statistiken förra sommaren, och det var oroväckande många löpare som springer betydligt långsammare än vad startgruppen anger.
Den som sprang på 50:00 borde ha kommit på plats 4437 bland männen och plats 526 b
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 17:44"I seedningsloppet valde man själv startgrupp, därför menar jag att jämförelsen haltar."
Att själv få välja startgrupp är ingen garanti för att folk ställer sig rätt, det vittnar ju t ex Tjejmilen om...många sura kommentarer om bullätande tanter som prome
"I seedningsloppet valde man själv startgrupp, därför menar jag att jämförelsen haltar."
Att själv få välja startgrupp är ingen garanti för att folk ställer sig rätt, det vittnar ju t ex Tjejmilen om...många sura kommentarer om bullätande tanter som prome
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 18:30Det senaste (sista) Midnattsloppet i Stockholm sprang jag 2011 och jag har sprungit fyra år i följd. Trängseln har varit riktigt besvärlig hela sträckan alla år. Själv har jag startat i grupp 1B alla år, utom 2008 då jag startade i 1C.
2009 så blev jag
Det senaste (sista) Midnattsloppet i Stockholm sprang jag 2011 och jag har sprungit fyra år i följd. Trängseln har varit riktigt besvärlig hela sträckan alla år. Själv har jag startat i grupp 1B alla år, utom 2008 då jag startade i 1C.
2009 så blev jag
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 22:08Jag tror att en stor anledning till att det går långsammare än vad startgruppen borde springa på är helt enkelt att det är så mycket folk. Det är precis som på Essingeleden kl 9 en vardagsmorgon, hastighetsbegränsningen/startgruppen säger 70 kmh men det ä
Jag tror att en stor anledning till att det går långsammare än vad startgruppen borde springa på är helt enkelt att det är så mycket folk. Det är precis som på Essingeleden kl 9 en vardagsmorgon, hastighetsbegränsningen/startgruppen säger 70 kmh men det ä
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 23:20Kan bara hålla med Per och Gojan - ställ dig längst fram, det är det minst dåliga alternativet. Sedan handlar det främst om att gasa på max där det är möjligt och även utnyttja gräsmattor, trottoarer och andra ytor på bästa möjliga sätt.
Kan bara hålla med Per och Gojan - ställ dig längst fram, det är det minst dåliga alternativet. Sedan handlar det främst om att gasa på max där det är möjligt och även utnyttja gräsmattor, trottoarer och andra ytor på bästa möjliga sätt.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 23:34Gojan, du har säkert rätt till viss del. Men jag blev ändå förvånad när jag förra året efter bara ett par kilometer kom ifatt människor från startgrupperna 1, 2 och 3 A-B som gick (jo, det är sant). Och gärna tre i bredd. Om man planerar att springa en mi
Gojan, du har säkert rätt till viss del. Men jag blev ändå förvånad när jag förra året efter bara ett par kilometer kom ifatt människor från startgrupperna 1, 2 och 3 A-B som gick (jo, det är sant). Och gärna tre i bredd. Om man planerar att springa en mi
Quote from Funbeat user on 16 August 2013, 07:49T M
En lite annan synpunkt
På stor lopp är det trångt. Alltså gäller det att lära sig behäska det.
En del löpare kan bara glida på, läser klungan och hittar ett flyt. Andra stånkas och bränner energi.
Se trånga starter som ett perfekt sätt att träna just
T M
En lite annan synpunkt
På stor lopp är det trångt. Alltså gäller det att lära sig behäska det.
En del löpare kan bara glida på, läser klungan och hittar ett flyt. Andra stånkas och bränner energi.
Se trånga starter som ett perfekt sätt att träna just
Quote from Funbeat user on 16 August 2013, 09:52Visualisera dig själv som Aregawi som blir instängd på 1500 meter. 🙂
Visualisera dig själv som Aregawi som blir instängd på 1500 meter. 🙂