Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTrängseln i starten på lopp
You need to log in to create posts and topics.

Håkan, gillar din attityd och approach (t+)
Att bli ilsken och sur över trängsel under ett lopp löser inga problem, och tar bara energi i onödan. Bättre då att se det som en utmaning att behärska.

Kul att det kom så många svar. Tack! Finns mycket att ta med sig.

Det kanske inte går att stå kvar och vänta så länge då nästa startgrupp ganska tidigt släpps fram.

Det bästa (tror jag) är antagligen att försöka hamna ganska långt fram och sedan satsa p

Jag håller med om att det är trevligare att anlägga en positiv attityd och sikta på att bli bättre på saker och ting. Visst kan man lära sig läsa möjligheter och öva upp tekniken för att ta sig förbi trängsel. Tråden heter "trängseln i starten på lopp" me

Midnattsloppet är självklart jättekul - inklusive alla människor. Det är ju ett stort party! 🙂 Skulle ha sprungit själv i morgon, men får tyvärr lämna WO pga skada. Kommer därför stå och heja i tävlingströjan istället. :-). Lite besviken dock, eftersom

För vi stackare som normalt har individuell start på våra lopp, så är lite trängsel riktigt inspirerande!

Ett stort problem vad gäller seedningen och startgrupper i Midnattsloppet är att de har fullständigt orealistiska tidsgränser för de första 3000 löparna. Man borde ha en betydligt finmaskigare indelning för sub-48-löpare. Kanske 1A-1E med mindre fållor. K

Ja. Eller varför inte införa en vanlig, hederlig seedning? Låt folk skicka in resultat från andra, kontrollmätta lopp och placera dem utifrån resultaten. Har hört att det funkar i rätt många andra lopp...

Funkar lika bra som Lidingöloppet och Göteborgsvarvet? För det brukar förekomma en del klagomål där med...

Joakim, Midnattsloppets 2A i år var så överfull att vi var ett hundratal löpare som inte ens släpptes in i startfållan eftersom den redan var överfull en kvart innan start. När det är så har arrangörerna helt klart låtit loppet växa sig större än dom kan

Det kanske kan förklara den trängsel jag hörde talas om i 2b. Att de som var sub40 löpare snabbt hann ifatt grupp 2a.